Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« : 19.07.07, 18:09 » |
|
Onkos kellään tietoa onko terijoen salava myrkyllinen lampaalle eli voiko sitä syöttää lampaille?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #1 : 20.07.07, 08:34 » |
|
Ei ole salava myrkyllinen ja todnäk katoaa suihin yhtä vikkelään kuin peruspajutkin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmäen kartanon eläimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra Läski
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #2 : 20.07.07, 13:58 » |
|
thanks taidan rakentaa väliaikaisen aidan meidän salavien ympärille ku yritän niistä eroon päästä ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
|
|
|
|
UllaPulla
|
 |
« Vastaus #3 : 20.07.07, 21:52 » |
|
Mä en päässyt niistä tuolla keinolla eroon.  Kasvu vain yltyi... : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #4 : 21.07.07, 14:02 » |
|
ei ku ajattelinki et syövät sitä pienemmäksi ennenku hävitetään vähän järeämmin keinoin  näyttävät tykkäävän ku oksasaksilla leikoin testi oksat tytöille ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
UllaPulla
|
 |
« Vastaus #5 : 21.07.07, 14:54 » |
|
Syövät kyllä.  Mutta on ne järeämmät aseet tarpeen.  Mä en ymmärrä miksi meillä kasvaa sitä 7 tuolla pihalla. ??? Sit kun mulla on joskus aikaa hoitaa puutarhaa, niin laitan marja-aroniaa tai jotain hyödyllistä tilalle. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #6 : 21.07.07, 19:46 » |
|
meillä on kaks ja ne jo viime kesänä katkastiin et isäntä repii kannot traktorilla irti mut se jäi ja nyt ne on taas kolme metriä korkeita ja neljä leveitä pensaita.. Järki niitten kans menee ja ku peittävä kaiken näkyvyyden ku pihasta lähtee traktorilla, tosi järkevään paikkaan istutettu.. Isäntä nauroi et nythän sun ei tarvii kerppuja metsästä hakea  : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #7 : 13.06.08, 21:09 » |
|
No niin kun viime syksynä tein salavan oksista lampaiden ruokaa ja niitin toisen aivan kantoon asti niin kappas se otti ja kuoli  Virallisesti olen tehny jonkinmoien ennätyksen ku sitä ei kuulemma saa hengiltä.. Nyt isäntä aikoi repiä kannon poies ettei kasva enää.. Nyt sitte ku vielä tuhoan ton toisen niin hyvä tulee ;D : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #8 : 17.06.08, 10:32 » |
|
Pst: mulla OLI marja-aronioita.. ei oo enää... ei muuten oo tyrnejäkään, karviaisetkin näyttää kelpaavan, piikeistä huolimatta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #9 : 18.06.08, 08:30 » |
|
Ja minä oikein yritin istuttaa salavan pihaan, mutta pukit otti jo kuori sen puolitoistametrisenä kauttaaltaan...puu otti jo kuoli lopullisesti :'(. Aronioita yritän epätoivoisesti kasvattaa tarhan viereen, mutta aina jossain vaiheessa joku elukoista onnistuu pääsemään karkuun ja naukkaamaan uudet kasvut suihinsa >  . Karviaisen piikit ei kyllä hidasta yhtään ja juhannusruusun alkukin pistettiin poskeen niin että rouske kävi : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmäen kartanon eläimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra Läski
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #10 : 03.07.08, 11:54 » |
|
Mä olen myös niitä "hölmöjä" jotka nimenomaan haluais noita terijoen salavia pihaansa aidanteeksi. Mitenkä on, jotta toimiiko pensas villisti kasvaen hyvin näkösuojana (autotien ja tontin rajalla) vai minkälainen siitä tulee jos ei leikkaa? Omaa silmää ei miellytä sellaiset muotoon leikatut puskat vaan enemmänkin sellainen rehottava "luomutyyli". Eli siis toimiiko ko. paju leikkaamatta vai jääkö harvaksi? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #11 : 03.07.08, 12:39 » |
|
Ei meillä ainakaan harvaksi ole jäänyt.. yhtenä talvena oli jänis käynyt niittämässä sitä ja kunnon pöheikkö oli valmis.. Meillä juuri sen takia poistetaan ku on näkö esteenä ku yrittää autolla ja traktorilla tielle, niin ei näe yhtään mitään sen läpi..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #12 : 06.07.08, 20:35 » |
|
Ei se salavan taimi jonka pukit kuori koko varreltaan sitten kuollutkaan, tuolla se nyt versoo 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|