23.05.12, 09:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tehobakt  (Luettu 683 kertaa)
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« : 18.07.07, 12:03 »

Tiedän että täällä on ollut puhetta tehobaktin annostuksesta mutta en löytänyt sitä  :-[

Meillä siis karitsa ollut aika huonossa kunnossa eilen  ja olen antanut sille sellasta kun biobak kun ei ollut tehobaktia just sillon saatavana.

Nyt sitten sain tehobaktia, mutta tehobakt-purkissa ei ole lammas ohjeita joten paljonko sitä nyt sitten annetaan? Purkissa lukee että rehukiloa kohden mutta voiko sitä sekottaa vaikka veteen kun ei meidän karitsa vielä rehua syö?

Nutrisal plussaa on saanut eilen litranverran ja voi jo paljon paremmin (kerputkin maistuu jo hymy )mutta ell kanssa sovittiin että annetaan rohtoja kunnes kakka ei enää ole löysää. Tehobaktin annostus jäi kysymättä kun olin jo antanut sitä biobak:kia eilen ennen kun soitin ell.
tallennettu

L.N.S.
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 18.07.07, 12:08 »

En ole mikään paras neuvomaan mutta oma vastasyntynyt karitta justiin oli pahalla ruikulilla ja täysin veltto. annoin lampaanmaidossa (lypsä emolta pyydä joku pitämään vaikka kiinni sen aikaa) lämmitä maito. Kylmänä ei saa antaa eikä liian kuumaa. Ja teho baktia laitoin yhden baktipurkissa olevan mitallisen kerralla, ja aamuin illoin annoin. Nyt on meidän karitta kunnossa.

Annoin kans sellaissta mineraali-suola- lisää joka oli jauheena sitä saa eläinlääkäriltä. Ja sitten vielä glukoosia eli rypäle sokeria. Ja adesania annoin kolme tippaa, vain yhden kerran. Jottei tuu lisä ongelmia kun voi joskus tulla seurauksena vaikka lihas rappeuma.
ja kahden tunnin välein kävin kyseistä karittaa syöttämässä lisämaidolla kun ei näyttänyt saavan emon tissiltä mitään vaikka vaisusti yritti imeäkin.

Toivottavasti oli apua vaikka en tosiaan ole mikään paras neuvomaan mutta ainakin oma karitta tuli kuntoon.
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 18.07.07, 12:14 »

Mää törppäsin hätäpäissäni ripulirääpäleelle ihan ihmisten maitohappobakteereita...(puoli pussia kerralla) sitähän toi tehobact pääasiassa on.. ei kai siinä yliannostus oo niin pahasta ja lyhytaikasitahan se on...
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #3 : 18.07.07, 12:56 »

Joo, vähän ajattelinki että kun pikkupossuille ohjeen mukaan annetaan 1 mitta että kyllä se varmaan käy karitsalle se sama, ja tosiaan purkissa lukeekin että annoksen voi tarvittaessa kaksinkertaistaa.

Kiitos avusta nyt on taas varmempi olo  muikea hymy

Mäkin sain sellasta ku Nutrisal plus siltä ell.  sisältää elektrolyyttejä ja glukoosia. Meillä on juonut ihan veteen sekoitettuna tuttipullosta  hymy
tallennettu

HeliP
Oinas
Poissa Poissa

Nuukki tässä

« Vastaus #4 : 18.07.07, 13:20 »

Vanha ketju:
http://www.lampola.org/index.php?topic=1241.msg13714#msg13714

Minun purkissa ei myöskään ole annostusta lampaalle...  :hymy

tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #5 : 18.07.07, 13:31 »

No just tota mä etin, kun muistin että olen jossain täällä lukenut annostusohjeet  muikea hymy

Kiitos!
tallennettu

pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #6 : 18.07.07, 14:49 »

Meillä Elliot voi jo huomattavasti paremmin  muikea hymy kävin äsken antamassa maitoa ja lisäksi vielä nutrisalia, joi ahnaasti mun tarjoamat juomat ja taas on masu täynnä  hymy  Kakkakin rupee olemaan jo aika kiinteetä pötköä, ei ole enää pitkä matka papanoihin  ;D
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: