|
Äet
|
 |
« : 03.07.07, 22:26 » |
|
Oli palaa päreet eilen kun YRITIMME laittaa teuraaksi lähteville alumiinisia EU-merkkejä. Oli onni ettei lähettyvillä ollut ketään sellaista, joka on vastuussa näistä merkeistä sillä en olisi vastannut seurauksista. On hienot merkit ja uudet niille sopivat pihdt, mutta kun yritettiin nappasta korvaan niin merkki oikesi eikä suinkaan mennyt korvan läpi. Kestäähän se kerran taivuttaa uudestaan mutta eipä se mennyt silloinkaan korvan läpi. 20 merkkiä tarvittiin ja 11 meni pilalle. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kuinka ne saadaan paikoilleen, kertokaa ennen seuraavaa tarvetta!!!!!!!!  ??? Ne keltaiset Microt toimivat paremmin mutta ovat paljon kalliinpia, mutta pitääneekö palata niihin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jyrika
|
 |
« Vastaus #1 : 04.07.07, 00:24 » |
|
Olen käyttänyt alumiinisia ihan lampurinuran alusta lähtien. Ainoa havaitsemani ongelma on ollut silloin, kun merkkiä ei ole puristanut riittävän lujaa ja merkki ei ole sinetöitynyt. Olen kokeillut suorakaiteen muotoista ja mini combia ja näitä alumiinisia, viimeisistä olen pitänyt eniten. Minulla on käytössä pihdit, jotka olen hankkinut silloin vuosituhannen alkupuolella, en tiedä onko sen malli muuttunut, mutta ainakin näillä merkin saa lähes idioottivarmasti paikalleen. Väreinä punainen, alumiini, kulta ja sininen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #2 : 04.07.07, 08:38 » |
|
Äet: mä olen kuullut että jonkin tietyn värisissä alumiinimerkeissä oli ollut joku ongelmallinen erä ainakin. Olikohan vihreä vai sininen..?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mara
|
 |
« Vastaus #3 : 04.07.07, 08:45 » |
|
Meillä on alumiiniset (värittömät). Melkein kaikki ovat menneet ihan hienosti korvaan. Yksi oikesi korvaan laitettaessa, mutta se johtui siitä, että joku (nimiä mainitsematta, perheessämme on yksi utelias koulupoika) oli ilmeisesti huvikseen vääntänyt pihtien ruuvia, siis pihtien säätö oli mennyt väärään asentoon.
Siispä Äet, teidän pihdeissä saattaisi olla kanssa joku säätö väärin. Se on ilmeisesti aika tarkka.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #4 : 04.07.07, 18:01 » |
|
Minullakaan ei ole ollut mitään ongelmia noiden alumerkkien kanssa. Toimivat hienosti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tähti
Musta lammas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #5 : 05.07.07, 13:52 » |
|
Hei,
Meillä laitettiin keväällä karitsoille näitä keltaisia ja sinisiä alumiinimerkkejä ja kaikki menivät paikoilleen hienosti, mutta yllätys, yllätys kun yritimme merkitä samoilla merkeillä yhden aikuisen uuhen niin kävi juuri Äetin kuvaamalla tavalla. Tosi kurja juttu oli kun korvakin ruhjoutui ja tietysti toiseen korvaan (oikeaan) saimme merkin ensin ihan hyvin kiinni niin jouduin tilaamaan korvausmerkin vasempaan.
Pari päivää aiemmin olin tilannut pari värillistä alumiinikorvausmerkkiä aikuisille uuhille ja jo kauhulla ajattelin niiden kiinnittämistä, kun tilausvahvistus tuli ja siinnä todettiin että he lähettävät värillisten sijaan värittömästä alumiinista tehdyt merkit koska värillisissä on ollut ongelmia aikuisille lampaille kiinnitettäessä.
Tietysti voi myös olla että pidit pitäisi jotenkin säätää lampaan koon mukaan... Mun pihdeissä kyllä tuntuisi olevan kiinteä se säätöruuvi tai sitten ainakin tosi tiukka. Pitänee vaan koittaa merkitä kaikki jo mahdollisimman pienenä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
emmimanninen
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #6 : 05.07.07, 22:59 » |
|
Odotin kovasti, että alumiiniset pienet korvamerkit hyväksyttäisiin. Ajattelin korvata kaikkien rumat muoviläpuyskät noilla uusilla. Nyt muutamalla karitsalla sellaiset on, mutta: ensimmäisen kerran oli merkki jäänyt jonnekin kiinni ja korva veressä. Ei onneksi revennyt. Ilmeisesti se, että merkki on korvarenkaan muotoinen ja pikkukorvassa siihen jää väljyyttä, voi altistaa kiinni jäämiseen. Combien kanssa ei ole ollut tällaisia ongelmia. Varmaan minkä tahansa mallinen merkki on jollakin johonkin joskus kiinni jäänyt. Kurjalta vaan tuntui yksikin tapaus.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jyrika
|
 |
« Vastaus #7 : 05.07.07, 23:04 » |
|
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin nämä alumiinimerkit on tarkoitus laittaa niin, että lenkki tulee korvan yläpuolelle ihan tyveen. Ainakin näillä meille tulleilla merkki on asennettu niin ja olen omillenikin niin laittanut, eivätkä ole irronneet. Joissain kuvissa olen nähnyt merkin laitetuksi alapuolelle roikkumaan, en tiedä kuinka ne sitten pysyvät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #8 : 06.07.07, 14:08 » |
|
Minä laitan alumerkin alapuolelle, mahdollisimman lähelle tyveä, toistaiseksi ei ole ollut mitään tarttumisia tai muutakaan. Lienee syytä palata asiaan syksyllä sitten kun kesä ollaan nämä korvikset korvassa oltu. Paremmaksi koen nämä kuitenkin kuin nuo combit tai muut, ainakin tällä erää. Olen merkannut myös aikuisia samalla tavalla eikä niilläkään ole ollut ongelmaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Äet
|
 |
« Vastaus #9 : 06.07.07, 20:29 » |
|
Keväällä merkitsimmi pieniä karitsoita, 4 vk, ja niille merkit menivät suht kivuttomasti mutta nyt näille paksu korvaislle tekuille, jotka olivat teuraaksi menossa homma ei onnistunut. Elikä vika on varmaankin korvan paksuudessa, ohuen läpi menee mutta paksun ei. Merkit ovat muuten keltaisia ,kun ei saatu värittömiä. Kenelle pitäs valittaa? Toi ruotsin taito on senverran kehno ettei ainakaan valmistajalle kannata mennä sönkkäämään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #10 : 07.07.07, 11:53 » |
|
Minä valittaisin Eviraan. Itse tilasin kyllä Allflexien korvausmerkit uuhille värittöminä, karitsoille olen laittanut noita värillisiä ja ne ovat menneet tosi hyvin. Tarkkana tosin saa olla, että merkki on oikein siinä pihdeissä, jotta se littaantuu oikein. Olen laittanut myös sen leviävän pään sinne korvan sisäpuolelle ja sileän osan ulkopuolelle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
saframi
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
Lampaan halaaja
|
 |
« Vastaus #11 : 21.07.07, 10:48 » |
|
Onko kellään kokemuksia micro-mallisista merkeistä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|