ytylyly
Musta lammas
Poissa
|
 |
« : 03.07.07, 17:38 » |
|
Mistä te ostatte lampaille kauraa ym ruokaa? Agrimarketista olen yrittänyt ostaa Lammas-Herttaa, mutta ensin ei ole ollut, tilataan joskus, tulee joskus :  No, viimein tilaus oli tullut, niin oli samantien mennyt, kun seuraavana päivänä ehdin paikalle.. Olisiko pitänyt varata? Jos pitää varata, niin kertokaas mulle joku kauppalista, mitä pyydän tilaamaan. Ruokailijoina kolme kasvavaa pässiä, jotka pääasiassa syövät tuoretta heinää, ruohoa ym pihan antia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mara
|
 |
« Vastaus #1 : 03.07.07, 18:14 » |
|
Kauraa (ja heinää/säilistä) saa parhaiten, kun kysyy paikallisilta viljelijöiltä.
Jos teidän Agrimarket on tuollainen tapaus, niin on sitten varmaan parasta varata se Lammas-Hertta, ja rypsirouhettahan voisi kauran lisäksi antaa, tilaat/varaat sen sitten myös, ellei sitä muuten meinaa saada.
Lisäksi tarvitaan suolaa tai suolakivi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
suviande
|
 |
« Vastaus #2 : 03.07.07, 23:13 » |
|
Aivan kuin meidän k-maatalouden touhu!!!! Ensin tilasin ja varasin, sitten kukaan ei muka muistanut tilata, taas tilasin ja varasin..Odottelin 5 viikkoa eikä ne saanut sitä tilattua. Suutuin ja kävin hakemassa sen suoraan tehtaalta ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #3 : 03.07.07, 23:19 » |
|
Mä ostan kaurat, primon, melassin, suolakivan ja (kananrehun+kanakalkin) Agrimarketista (virkkalasta)  Heinät ja oljet ostan tästä lähellä olevasta kartanosta (linnuntietä matkaa noin 1km).
Meidän Agrimarketissa on kyllä onneks ollut hyvä palvelu. Myyjä kantaa aina kaikki säkitkin autoon. Olin ekankerran ihan ihmeissäni kun myyjä vaan alkoi kantaa säkkejä ja kysyi että mihin autoon :o Sen jälkeen rupesin ajamaan auton aina mahdollisimman lähellä varaston ovia  ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
saframi
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
Lampaan halaaja
|
 |
« Vastaus #4 : 06.07.07, 16:40 » |
|
Österbyn Agri-marketissa sanottiin, että jos tilaa jotain, niin pitää ottaa tyyliin 20 säkkiä. Rypsirouhetta olin silloin kyselemässä tiineille uuhilleni, tästä on jo aikaa. Muualla siis saa tilauksestakin?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #5 : 06.07.07, 16:47 » |
|
Meidän maatalouskaupoista löytyy hyllystä kaikkea mitä mä olen tarvinnut. Jos ei ole niin hommavat vaikka yhden säkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #6 : 06.07.07, 16:52 » |
|
Österbyn Agri-marketissa sanottiin, että jos tilaa jotain, niin pitää ottaa tyyliin 20 säkkiä. Rypsirouhetta olin silloin kyselemässä tiineille uuhilleni, tästä on jo aikaa. Muualla siis saa tilauksestakin?
Pistäpä palautetta varubodeniin. Kyllä ainakin Virkkalaan saa tilattua vaikka säkki kerrallaan. Virkkalan agria minäkin käytän  , sielä on mun mielestä myös hyvin suojattu se rehuvarasto ettei linnut pääse sinne, kun joissain paikoissa on välillä linnunpeetä säkin päällä kun sen ottaa hyllystä... kyllä jää ostamatta. ps. Karjaan Raudassa on rypsiä hyllytavarana, jos sulla ei ole sinne liian pitkä matka.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #7 : 06.07.07, 17:24 » |
|
Tiedän hakea Limingantullin agrimarketista kivennäiset ja Kempeleen K-maataloudesta kaurat ja rypsit. Noissa on just noita myynnissä. Ensi talveksi ostan kaurat suoraan myllystä. t mj
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pirre
|
 |
« Vastaus #8 : 06.07.07, 18:05 » |
|
Kaura kannattaa mun mielestäni ostaa ehdottomasti suoraan viljelijältä jos vaan mahdollista. Pikkukylissä joku aivan varmasti tietää keneltä voi kauraa kysellä. Itse olen maksanut kaurasta 7snt/kilo kun taas ensimmäinen viljavarastolta ostamani säkki maksoi 20e eli siis euron kilo... :  Myös rypsiä olisi saanut naapurista ostettua mutta laiskuudessani syötin ennemmin säkkirehuja, niissä kun on tiedot pussin kyljessä eikä tarvitse niin paljon itse laskeskella rehutaulukko toisessa kädessä oikeita määriä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.07.07, 18:08 kirjoittanut Pirre »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #9 : 06.07.07, 19:00 » |
|
Kauran hinta on noussut tai ainakin ollut nousukiidossa kevättä kohti. Isoissakin erissä, tarkoitan tonnikaupalla, joutuu maksamaan enemmän kuin 7 centtiä kilolta. Muistaakseni alkaa olemaan jotakin 140-150 euroa tonnilta, syksyllä oli vielä markkinahinta meillä päin 98¤ /tonni. Luomukaurasta maksoin 140 euroa tonnilta tässä keväällä. Syksyllä saa ehkä halvemmalla, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ovat povanneet viljan, varsinkin kauran hinnan nousua. Oon siksi varaillut jo nyt ensi talven kaurat.
Rypsit, melassit ym. olen ostanut suoraan tehtaalta. On huomattavasti halvempaa kuin kiskuri agrissa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #10 : 06.07.07, 22:16 » |
|
Rypsit, melassit ym. olen ostanut suoraan tehtaalta. On huomattavasti halvempaa kuin kiskuri agrissa.
Saako tehtaalta ostaa suoraan vaikka onkin vain "pienkuluttaja" vai pitääkö osta jättimäärä kerralla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #11 : 07.07.07, 12:07 » |
|
Säkit ovat tavarasta riippuen 20-40kg tai suursäkeissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #12 : 07.07.07, 16:01 » |
|
Eli siis saako tehtaalta ostaa ihan vaan vaikka yhden säkin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #13 : 10.07.07, 08:47 » |
|
^En ole ostanut koskaan pelkästään yhtä säkkiä. Ostan isommissa erissä eli ostan melassia, lypsätysrehua vuohille, rypsirouhetta, kivennäiset ja vasikkarehua samalla kertaa. Mutta luulen, että myyvät ihan pikkuruisissakin erissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #14 : 10.07.07, 19:56 » |
|
Karkkilan Agrista olen ostanu kananrehut jo pitkään ja harvoin siellä mitään varastossa on.Aina olen tilannut,vaikka just säkki kerrallaan,toimitus yleensä vajaassa viikossa.Mutta eihän sillä toimitusajalla mitään väliä ole,ei se rehu ole ikinä yhessä yössä loppumaan päässy.Soittelen aina perään,et joks kuorma tuli,etten aja autolla turhaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|