06.02.12, 19:00 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kehräämö  (Luettu 3009 kertaa)
Niitty
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 27.07.05, 21:14 »

Onko kukaan vienyt villoja Mikkelin kehräämöön (ei siis Pirtin), mitä ne siellä villasta tekevät ja voikohan sieltä saada omia takaisin lankana? Kelpaakohan koirankarva tai angora?
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #1 : 28.07.05, 18:39 »

Käytän samaa ketjua hyväkseni. Onko kenelläkään tietoa, toimiiko Ylistaron kehräämö vielä?! Olen yrittänyt ottaa yhteyttä, mutta heikolla menestyksellä. Lienevätkö kesälomalla vai lopettaneet? Nettisivuillakin on viimeiset päivitykset tehty v. 2004.  >surullinen
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #2 : 01.08.05, 09:44 »

Vastaan itse itselleni, sain yhteyden kehräämöön: toimii, mutta eivät ehdi tehdä lankoja tällä hetkellä ollenkaan.
tallennettu

sara
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 01.08.05, 21:36 »

Kiitos Riina - etsiskelin samaa tietoa  hymy
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 09.08.05, 14:01 »

Mikkelin kehräämö ei kuulemma tee omista villoista. Ovat tässä täysin ehdottomia.  >surullinen
tallennettu
Alokas Korpinen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 09.08.05, 14:31 »

Nii-in,on jotenkin mieletöntä että niinkin hienoa villaa kun suomenlampaista(ja muista)saadaan,niin sitä on hirmu vaikeaa käyttää hyväkseen!Kaikki lampaanpitäjät lähitulkoon näissä maisemissa sanovat joko polttavansa villat tai hautaavansa metsään.Tuntuu suurelta vääryydeltä!
Muutama jenkki ja australialainen lampuri kehen olen ollut yhteydessä on ollut todella yllättyneitä ettei Suomessa villoja käytetä kaupallisessa mielessä,heillä kun se näyttäisi olevan iso osa lampaankasvatusta.Pitäisikö lampureiden organisoitua jotenkin vaatimaan kehräämöiltä parempaa palvelua vai mikä eteen ????
tallennettu
sara
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 09.08.05, 18:03 »

En itse kuulu tähän http://kotisivu.mtv3.fi/lammaskerho/, mutta "olen antanut itseni ymmärtää", että yhdistyksen jäsenet lähettävät yhdessä villat kehräämöön, viime keväänä (tai syksynä.. muisti pätkii) vievät villaa rekkakuormallisen.

Yhteislähetyksessä on tietysti se, että omia villojaan ei lankana takaisin saa, mutta jos jollekin on hyötyä vastaisuudessa, niin yhdistyksen jäsenet varmaan kertovat lisempi hymy
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #7 : 09.08.05, 18:52 »

Pitäisikö lampureiden organisoitua jotenkin vaatimaan kehräämöiltä parempaa palvelua vai mikä eteen ????

Miksi ette itse käsittele villojanne niinkuin minä teen? Siitä saa ihan mukavan palkan työlleen  hymy
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
sara
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 09.08.05, 21:19 »

^ tunnustaudun hymy

Sekä käsin että myllyllä karstaten ja sitten huovuttamista ja kehräämistä  ;D

edit: peseminen meinasi unohtua - välillä villan pesua, toisinaan vasta valmiin langan..
tallennettu
ulpukka
Karitsa
**
Poissa Poissa

Jootarkka

« Vastaus #9 : 10.08.05, 18:55 »

Kehräämö Mustalampaasta saa omat villat takaisin. Olen karstauttanut siellä, kehrään käsin.
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #10 : 10.08.05, 19:00 »

Miten iso erä pitää lähettää villoja Mustalampaaseen, että saa omat takaisin?
tallennettu

Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #11 : 10.08.05, 19:06 »

Onko täällä ketään sellaista, joka olisi kiinnostunut käsin kehräämään mulle kasan villoja? Kiva olisi itsekin tehdä se, mutta kun ei tunnu aikaa löytyvän....

Mä siis karstaisin ja joku muu kehräisi. Voisin mielelläni myös tehdä vaihtokauppaa - eli mä karstaisin jollekulle sellaiselle joka kehräisi palkkiona mun villat. Voisin kuvitella, että aikaa ja vaivaa menee suunnilleen saman verran.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
sara
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 10.08.05, 23:25 »

^kehräämisen amatöörina en uskalla luvata - jälki on vähän mitä sattuu... Mutta kysy jos, yahoon kehruu ryhmästä löytyisi hymy
tallennettu
ulpukka
Karitsa
**
Poissa Poissa

Jootarkka

« Vastaus #13 : 12.08.05, 15:52 »

.
Miten iso erä pitää lähettää villoja Mustalampaaseen, että saa omat takaisin?
En tiedä onko Mustalampaassa minimirajaa. Mulla  oli esim. vaan yhdestä ahvenanmaalaisesta villat ja sain ne erikseen, samoin mustat, valkoset ja karitsan villat
tallennettu
Hilla
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 12.08.05, 16:26 »

Mä tein keväällä (kun tuo murunen oli vielä masun sisäpuolella :hymy) soittokierroksen kehräämöihin. Mikkeli ei ota omia villoja (tai siis saa lähettää, mutta omia ei saa takaisin). Ylistaro tekee ymmärtääkseni vain huovutuslevyä (12¤/kg, hävikki noin 30%). Virtain Villa ei tee omista villoista.
Antoivat sitten Salon Angoran yhteystiedot ja kun sinne soitin, sanoivat että minimi on 5 kg, lankaa saa 2- ja  3-säikeisenä ja hinta on 19¤/kg. Matkahuollon kautta voi sinne lähettää villa kuulemma helposti.
Mutta, tietääkö kukaan Mustalampaan hinnoista? Ja minimieristä? En saanut keväällä heitä kiinni lainkaan ja nyt olen ollut liian laiska :-[
tallennettu

Jaa mää vai?
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: