12.02.12, 15:57 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rastat  (Luettu 1316 kertaa)
helvi
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« : 24.05.07, 18:01 »

Meikäläisen hiuslaatu on kuiva käppyräinen ja olenkin miettinyt huovuttaa omien hiuksieni joukkoon muutaman lammas/ihmisrastan.
Onko kellään kokemuksia, miten onnistuu parhaiten ja kestävin?
tallennettu
Eevi
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #1 : 24.05.07, 18:09 »

Täällä on jotain ohjetta http://takkutukka.defines.us/ohjesivu/villarastat/huovutus.html
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 24.05.07, 19:19 »

Mulle on joskus yksi kaveri laittanut sellaiset, että ensin letitetään ohut letti, johon letitetään sekaan villalankaa tavallaan letin yhdeksi säikeeksi. Siihen tarttuu sitten hyvin villat. Huovutus meni muuten hyvin samalla tavoin kuin tuossa Takkutukkaisten linkissä.
Mun hiukset on liukkaat lierut, mutta varmaan kuivassa käppyräisessä tukassa voisi pysyä ilman tuota villalankaletitystäkin.
tallennettu
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« Vastaus #3 : 24.05.07, 20:27 »

Mulla oli pari vuotta sitten oheisen kuvan mukaiset rastat. Mulla oli tuolloin melkoisen lyhyet hiukset. Rastat tehtiin niin, että huovutin pötköjä, joiden toisen pään huovutin hiuksieni pituiseksi pieneksi levyksi. Omat hiukset letitettiin pikkuleteille ja rastan "levypää" kietaistiin letin ympärille. Ja ommeltiin kiinni. Kesti tosi hyvin ja oli aikasta mageen näköiset  ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]
tallennettu
helvi
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 28.05.07, 15:19 »

Onpas komeet rastat!
Kiitos tiedoista, kokeilen, ehkä.
Tai jos joku muu huovuttaisi, miun olat on hiukka juntturassa, ei jaksa pitää käsiä kauaa ylhäällä ja pää alaspäinkään ei voi kauaa olla. hymy
tallennettu
Pinque
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 28.05.07, 16:55 »

Mulla oli pari vuotta sitten oheisen kuvan mukaiset rastat. Mulla oli tuolloin melkoisen lyhyet hiukset. Rastat tehtiin niin, että huovutin pötköjä, joiden toisen pään huovutin hiuksieni pituiseksi pieneksi levyksi. Omat hiukset letitettiin pikkuleteille ja rastan "levypää" kietaistiin letin ympärille. Ja ommeltiin kiinni. Kesti tosi hyvin ja oli aikasta mageen näköiset  ;D

Wau, hienot! Mä olen yrittänyt kärttää kampaajalta huoparastoja (monivärisiä), kun mun tukka on alkanut harventua jostain syystä. Vanhemmalta siskolta karvaa lähtee jo tukuttain  surullinen Mutta ei se mun vakikampaaja ole oikein lämmennyt ajatukselle  :hymy
tallennettu
UllaPulla
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 29.05.07, 11:51 »

Mulla oli muuten samanmoiset viimekesänä, mutta ihan vain omasta tukasta.  silmänisku
Olis pitäny kokeilla villarastoja, niin ois saanu suoraa niistä PITKÄT.
tallennettu
Erika
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 09.08.07, 21:05 »

Komeet rastat  ;D
tallennettu
memmu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 09.08.07, 22:18 »

pitäsköhän munki tommoset rastat hankkia niin ois sitten kiva koulussa ekana päivänä katella muiden ilmeitä ;D jos laittas vaikka vihreetä ja punasta sekasin silmänisku ois oikeesti aika siistin näköset jos vaan osais laittaa :hymy
tallennettu
satuli
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 16.08.07, 21:07 »

Rastat näytti tosi komelta! Mutta mua alkoi vaivaamaan, miten niitä hoidetaan ajan kanssa... Kiinnostaa meinaan todella. Ja saako sit pois ilman saksia... Mietin että raaskisko ku on saanut tukkaa jonkin verran jo kasvatettua...
tallennettu
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 17.08.07, 10:22 »

Mulla oli jokin vuosi sitten 6 rastaa omista hiuksista  ;D En myöskään heti raaskinnu laittaa koko päätä ja siksi laitettiin vaan päälihiuksista. Niistä tuli kyllä aika mageet, sellaiset hiukan alle kynänpaksuiset. Mulla oli silloin pitkät hiukset ja rastoista tuli hiukan hiuksia lyhyemmät, mutta niiden päät suippenivat alaspäin, joten sulautuivat hyvin. Tekoprosessissa ne rastahiukset vaaleni ja erottui hienosti tummempaa hiusväriä vasten. Poninhännän joukossa olivat erityiset hienot.

Ilman saksia ei saa pois. Pesin hiukset normaalisti ja kierittelin rastoja pesun jälkeen aina samaan suuntaan ja laitoin toisiinsa kiinni kunnes kuivuivat. Näin pysyivät tosi siisteinä ja sitten kun ehkä kolmen vuoden päästä leikkasin ne pois jäi sitä kierreltyä osaa niin pitkä pätkä, että sekoittuivat suht hyvin hiusten sekaan. Jos olisin rastottanut aina juuren olisi poisleikattaessa jäänyt parinsentin pätkät töröttämään päähän pystyyn  ;D

Toisaalta tekis mieli kokopäänrastoja, mutta ahistaa ajatus ettei saisi välillä vetää hiuksia harjalla läpi ja on niissä aikamoinen homma.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: