22.05.12, 11:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MĂ€rehdys-murehdus  (Luettu 548 kertaa)
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Emma im memoriam

« : 18.07.05, 15:29 »

MeillÀ on tÀnÀ vuonna yksi pÀssikaritsa, nyt pian puolivuotta vanha, joka mÀrehtiessÀÀn saa mÀrepalat sellaisella voimalla ylös, ettÀ aina loiskahtelee yli suusta maihin taikka toisten pÀssien niskaan. Onko muilla kokemuksia tuollaisista? ja onko tietoa paraneeko vai paheneeko?
Itse olen aiemmin tavannut joillakin vasikoilla vastaavaa, mutta se parani vasikoiden vanhetessa.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Aulimaija
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #1 : 18.07.05, 15:46 »

Oletko katsonut ettei pÀssillÀ ole vaikkapa ihan vaan pienenpientÀ kitalakihalkiota  :-\ Olen kuullut vuohesta, jolla oli kanssa jÀnniÀ ongelmia syömisen kanssa. Lopulta syyksi paljastui tÀmÀ edellÀ mainitsemani ongelma.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #2 : 18.07.05, 15:56 »

TÀytyypÀ tuo katsoa heti kun tilaisuus tulee, muuten olen miettinyt josko olis mahaportissa jotain "klappia", ettÀ ei sulje kunnolla :-\
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Riina
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Muru MetsÀnelÀin

« Vastaus #3 : 26.11.05, 21:03 »

Onko tietoa, voiko tÀllainen mÀrepaloja satunnaisesti tiputteleva lammas elÀÀ onnellista lemmikkilampaan elÀmÀÀ?
tallennettu

"Joka mĂ€yrĂ€n saa, myös mĂ€yrĂ€n pitÀÀ." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
LaineenAuli
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 27.11.05, 20:47 »

Mulla oli tĂ€nĂ€ kesĂ€nĂ€ yksi pĂ€ssikaritsa, joka purskautteli vihreÀÀ mĂ€rettĂ€ n. 3 kk:n ikĂ€isenĂ€ parin kolmen viikon ajan. Aluksi ihmettelin, onko jollakin ripuli kun katoksen seinustoilla oli vihreitĂ€ roiskeita. TÀÀ on kolmosista pienin, ja sen verran muita pienempi, ettĂ€ jĂ€tin vielĂ€ kasvamaan kun muut lĂ€htivĂ€t teurastamoon. Jotain tollasta mahaportti-vaivaa itsekin ajattelin... Ihan hyvĂ€kuntoinen ja kiva pĂ€ssipoika on kuitenkin ollut, joten katselen miten kasvaa ja tod.nĂ€k. pÀÀtyy pÀÀsiĂ€ispaistiksi (ellei ole tĂ€ysin hurmannut meitĂ€ siihen mennessĂ€...).  Ihan nimensĂ€ veronen ei kuitenkaan ole vielĂ€ tĂ€mĂ€ Angus Young (AC/DC:n kitaristin mukaan)  muikea hymy
tallennettu
Riina
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Muru MetsÀnelÀin

« Vastaus #5 : 28.11.05, 07:46 »

Kannattaa kokeilla kuitenkin ensisijaisesti pötsilÀÀkitystÀ ennen kuin miettii rakennevikoja. MÀrepalojen pudottelu voi johtua pötsin vÀÀrÀstÀ happotasapainosta. Se voi olla myös oppimiskysymys eli olen kuullut yksilöistÀ, jotka ovat pudotelleet karitsana mÀrepaloja, mutta ovat yhtÀkkiÀ hoksanneet miten se mÀrepala otetaan ilman, ettÀ se lentÀÀ seinille.
tallennettu

Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 28.11.05, 10:00 »

MeidÀn Onninkin vaiva lienee sukua tÀlle otsikolle. MÀrepalojen kanssa pelleily alkoi 8 kk iÀssÀ.
Olen vÀlillÀ antanut Onnille soodaa mutta en mitenkÀÀn sÀÀnnöllisesti tai kuuriluontoisesti.
tallennettu
Riina
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Muru MetsÀnelÀin

« Vastaus #7 : 28.11.05, 10:12 »

Mikset laittaisi Onnille soodaa hiukan vapaasti tarjolle? MeillÀ ei ainakaan kukaan ole syönyt omien tarpeidensa yli sitÀ silloin, kun sitÀ on ollut saatavilla jossain kipossa vapaasti. Jos sooda ei auta, niin kannattaa kokeilla myös etikkaa - pötsin ph voi olla myös liian emÀksinen!
tallennettu

Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 28.11.05, 10:58 »

Kiitos vinkistÀ, vienpÀ pikkuisen kupin soodaa sinne! Katsotaan mitÀ Onni tuumaa.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: