22.05.12, 10:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karitsat ei löydä tissiä??  (Luettu 449 kertaa)
Corneli
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« : 25.03.07, 15:34 »

Viimeinenkin uuhi teki kaksosensa, mutta nyt iski kummallinen ongelma. Eli karitsat ei vaan tunnu löytävän tissiä emältä, utare on aika alhaalla (toisen kerran karitsoi) ja karitsat koittaa sieltä kainalosta ettiä. Eilen katsoin että piru kun ovat uupuneita pienet. Tarjosin tuttipullosta annokset ja piristyivät heti. Tänään saivat kaksi kertaa pulloa, mutta en nähnyt että olisivat päässeet emällä asiaan.

Emän tissit näyttää täydeltä ja karitsat vaan huutaa pullon perään. Emä hoitaa kyllä karitsoitaan, nuolee ja kutsuu eikä hypi päälle kun kainalossa lutsuttavat nahkaa. Mitä nyt? Tyhjennänkö käsin utareen ja odotan oppiiko karitsat tissin paikan? Minun ei antaisi tissiä nykiä, tulee hikiset paikat jos joudun käsin lypsämään.
tallennettu
mustalammas
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #1 : 25.03.07, 15:39 »

Ei muuta kun karitsa kainaloon ja utaretta etsimään. Kun karitsat hokaavat missä kohin utareet suunniilleen on niin johan rupaa seuraavillakin kerroilla löytymään...  ;D Jos ei muuten anna emo auttaa niin sido kiinni siksi aikaa kun karitsan kanssa etsiskelet utaretta.
Karitsat oppii sitten vähän liiankin nopeasti "helppoon elämään" eli helposti pullosta tuleva juoma alkaa maistua paremmin kuin itse utareesta imettävä maito eli utareelle vaan! Ei ole mitään järkeä (jos ei välttämättä halua istua yötä myöten tutittamassa) juottaa karitsaa jos utareesta tulee normaalisti maitoa.  reteä
« Viimeksi muokattu: 25.03.07, 15:42 kirjoittanut mustalammas » tallennettu
Corneli
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 25.03.07, 15:41 »

Jep, pitää kokeilla tuota köyttämistä, muuten en saa auttaa karitsoita. Kerran sain tissinpään karitsan suuhun mutta ei alkanut onnistua ja emo hermostui kun minä siinä ähkin häiritsemässä.  :hymy
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: