22.05.12, 10:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karitsakammari  (Luettu 1105 kertaa)
pikkukana
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« : 22.03.07, 23:00 »

Miten isot raot karitsakammarissa tÀytyy olla, siis ettÀ karitsat mahtuu kulkemaan .?
Kuinka vanhoiks karitsat yleensÀ kulkee kammarin puolelle?

Onko teillÀ ostetut kammarin portit/aidat, vai oletteko itse vÀrkÀnny sellasen?

Katselin tuolta lg-produkter-sivuilta, siellÀ oli sellainen portti missÀ jokainen pinna oli sellainen pyörivÀ ettÀ karitsan on helpompi mennÀ edestakas. Olisko tÀllainen hyvÀ?

tallennettu

Nipsu
PĂ€ssi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 23.03.07, 00:53 »

Rakojen rajana on sun uuhien koko hymy eli niin pieni ettei uuhi tule siitÀ lÀpi. MeidÀn Houdinit pystyy uskomattomiin venytyksiin kurotellessaan lasten herkkuja baarista eli kaukaloa ei kannata myöskÀÀn sijoittaa heti kulkuaukon viereen. Karitsat menee sinne niin kauan kuin siellÀ on ruokaa tarjolla. hymy
MeidÀn portit on vÀrkÀtty nÀppÀrÀsti kuormalavasta, josta on toinen ja neljÀs lauta poistettu. On meno- ja tulokolot siis. Hyvin sekin toimii, sen aikaa mitÀ sitÀ kÀytetÀÀn eli laitumelle kun pÀÀsevÀt, loppuu lisÀruokatarjoilukin. hymy
tallennettu
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« Vastaus #2 : 23.03.07, 08:12 »

MeillÀ lÀpi on 15 cm, tehty kahdesta harjaterÀksestÀ, joihin on pujotettu vesiletkut, toimii loistavasti. TÀstÀ lÀvestÀ mahtuu kohtuullisen kokoiset karitsat eikÀ yhtÀÀn aikuista.
tallennettu

Susu
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 23.03.07, 17:51 »

MeillÀ on entinen vasikkahÀkki tilapÀisenÀ karitsakamarina. Muuten hyvÀ viritys, mutta pari nuorta uuhta on
niin norjia, ettÀ tosi pienestÀ lÀvestÀ vaan tunkivat kokonaan sisÀlle. Nyt kulkuaukot on niin pieniÀ, ettÀ karitsat
kun vielÀ pullistuu, niin eivÀt nekÀÀn kohta mahdu kulkemaan. Ensitalveksi tÀytyy tehdÀ parempi viritys, ja uuhetkin
on jo ehkÀ kasvaneet niin, etteivÀt ihan pienestÀ kolosta enÀÀ mahdu.
tallennettu
pikkukana
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #4 : 23.03.07, 17:53 »

Kiitos vinkeistÀ, tÀytyy miettiÀ minkÀ ratkaisun itse keksin... muikea hymy

Onhan mulla koko kesÀ aikaa suunnitella ja toteuttaa  ;D
tallennettu

Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #5 : 23.03.07, 20:20 »

MeillÀ on Knarrhultin sÀÀdettÀvÀ adoptioverÀjÀ karitakamarin oviaukkona. SitÀ sitten muutetaan karitsoiden kasvaessa. Muutenkin hyvÀ verÀjÀ useampaan tarkoitukseen.

http://www.knarrhult.se/

klikkaa "lamningsboxar" niin löytyy kuva
« Viimeksi muokattu: 23.03.07, 20:23 kirjoittanut Maija H » tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Aulimaija
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #6 : 31.03.07, 10:34 »

TÀssÀ kuva meidÀn karitsakammarista:

SiellÀ ei tosin kuvassa ole ketÀÀn sisÀllÀ kieli
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Riina
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Muru MetsÀnelÀin

« Vastaus #7 : 18.03.09, 19:39 »

Monenko viikon ikĂ€isenĂ€ teidĂ€n karitsat aloittaa herkkujen syömisen karitsakammarista? Mulla on mielikuva, ettĂ€ mulla olisi aikaisempina vuosina karitsat alkaneet kĂ€yttÀÀ karitsakammaria jo 2 viikkoisina ja nyt mun reilu kolmeviikkoiset karitsat eivĂ€t edes mutustele omia herkkujaan. Muistanko vÀÀrin tuon karitsakammarin tarpeen ajankohdan vai onko mun karitsakammari jotenkin epĂ€houkutteleva?!  kieli
tallennettu

"Joka mĂ€yrĂ€n saa, myös mĂ€yrĂ€n pitÀÀ." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 18.03.09, 21:33 »

MÀ tein Greta Stenbergin ohjeen mukaisen,tilaa sÀÀstÀvÀn mallin.SiinÀ on puulava,alareunan laudat 25 cm asti,sitten n. 12 cm rako ja loppu harvaa laudoitusta.TÀstÀ mahtuu karitsan pÀÀ lÀpi,mutta ei uuhen.Se nojaa seinÀÀn ja ruokakuppina on pitkulainen parvekekukkalaatikko.TÀhÀn mennessÀ rehua ei ole kulunut,joten ostin matalat pesuvadit korkeareunaisen saavin tilalle ja annan karitsoiden opetella syömÀÀn emon mallista.Jospa sitten söisivÀt omastaankin.Millon lie sitten kiinnostuvat muusta herkusta,koska ne ekat karitsat,nyt kaksiviikkoiset,ovat hirmuisia jötiköitÀ.Taitaa mammalla olla hyvÀt evÀÀt.KivennÀistÀ ovat kyllÀ nuoleskelleet mielihalulla.
tallennettu

PĂ€ssit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, SĂ€ihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesĂ€lampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 18.03.09, 21:42 »

Monenko viikon ikÀisenÀ teidÀn karitsat aloittaa herkkujen syömisen karitsakammarista?

KyllÀhÀn ne tosi pienenÀ siellÀ kÀy mutustelemassa, mutta meillÀ ainakin on noin 3vk se ikÀ kun rehua alkaa selvÀsti kulua ja sitÀ joutuu lisÀÀmÀÀn.
tallennettu

mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 19.03.09, 00:19 »

MÀ tein Greta Stenbergin ohjeen mukaisen,tilaa sÀÀstÀvÀn mallin.SiinÀ on puulava,alareunan laudat 25 cm asti,sitten n. 12 cm rako ja loppu harvaa laudoitusta.TÀstÀ mahtuu karitsan pÀÀ lÀpi,mutta ei uuhen.

TÀllaisen minÀ tarvitsen tÀlle kevÀÀlle. Kerrotko vielÀ seikkaperÀisemmin tai kuva olisi superkiva.
t mj
tallennettu
Nipsu
PĂ€ssi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 19.03.09, 01:21 »

Muakin kiinnostaisi! Nimim. lampola yhtĂ€ aitahelvettiĂ€  ;D :o
tallennettu
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 19.03.09, 15:19 »

MĂ€ olen niin tollo,etten osaa kuvaa tĂ€nne laittaa.Mutta se on periaatteessa trukkilava,jonka alimmat laudat ovat lattiasta mitaten 25 cm korkeudella,sitten vĂ€li,mistĂ€ karitsan pÀÀ mahtuu 8-12 cm ja ylĂ€osa harvaa laudoitusta.Tarkoitus on,ettei emon pÀÀ mahdu mistÀÀn vĂ€listĂ€.PitkĂ€ kieli ehkĂ€  ;D .NĂ€itĂ€ voisi sitten kĂ€yttÀÀ myös vĂ€liaitoina,toinen samanlainen vain toiselle puolelle.Mulla se on seinÀÀ vasten nojallaan,sidottuna aitaan kiinni.Katotaan nyt,kuinka se toimii.EivĂ€tpĂ€hĂ€n ainakaa kaada ja pasko sekaan.
tallennettu

PĂ€ssit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, SĂ€ihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesĂ€lampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 19.03.09, 18:16 »

mulla on simppelisti vanha portti asennettu nurkkaan niin, ettÀ taakse jÀÀ reilunkokoinen kolmionmallinen kammari....molemmista laidoista on jÀtetty 15 rako niin karitsat mahtuvat kulkemaan.
tallennettu

www.uniikkituote.net
SuurmÀen kartanon elÀimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.TĂ€hti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliÀ
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra LĂ€ski
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: