|
pikkukana
|
 |
« : 22.03.07, 23:00 » |
|
Miten isot raot karitsakammarissa tÀytyy olla, siis ettÀ karitsat mahtuu kulkemaan .? Kuinka vanhoiks karitsat yleensÀ kulkee kammarin puolelle?
Onko teillÀ ostetut kammarin portit/aidat, vai oletteko itse vÀrkÀnny sellasen?
Katselin tuolta lg-produkter-sivuilta, siellÀ oli sellainen portti missÀ jokainen pinna oli sellainen pyörivÀ ettÀ karitsan on helpompi mennÀ edestakas. Olisko tÀllainen hyvÀ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Nipsu
|
 |
« Vastaus #1 : 23.03.07, 00:53 » |
|
Rakojen rajana on sun uuhien koko  eli niin pieni ettei uuhi tule siitÀ lÀpi. MeidÀn Houdinit pystyy uskomattomiin venytyksiin kurotellessaan lasten herkkuja baarista eli kaukaloa ei kannata myöskÀÀn sijoittaa heti kulkuaukon viereen. Karitsat menee sinne niin kauan kuin siellÀ on ruokaa tarjolla. MeidÀn portit on vÀrkÀtty nÀppÀrÀsti kuormalavasta, josta on toinen ja neljÀs lauta poistettu. On meno- ja tulokolot siis. Hyvin sekin toimii, sen aikaa mitÀ sitÀ kÀytetÀÀn eli laitumelle kun pÀÀsevÀt, loppuu lisÀruokatarjoilukin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #2 : 23.03.07, 08:12 » |
|
MeillÀ lÀpi on 15 cm, tehty kahdesta harjaterÀksestÀ, joihin on pujotettu vesiletkut, toimii loistavasti. TÀstÀ lÀvestÀ mahtuu kohtuullisen kokoiset karitsat eikÀ yhtÀÀn aikuista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Susu
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #3 : 23.03.07, 17:51 » |
|
MeillÀ on entinen vasikkahÀkki tilapÀisenÀ karitsakamarina. Muuten hyvÀ viritys, mutta pari nuorta uuhta on niin norjia, ettÀ tosi pienestÀ lÀvestÀ vaan tunkivat kokonaan sisÀlle. Nyt kulkuaukot on niin pieniÀ, ettÀ karitsat kun vielÀ pullistuu, niin eivÀt nekÀÀn kohta mahdu kulkemaan. Ensitalveksi tÀytyy tehdÀ parempi viritys, ja uuhetkin on jo ehkÀ kasvaneet niin, etteivÀt ihan pienestÀ kolosta enÀÀ mahdu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #4 : 23.03.07, 17:53 » |
|
Kiitos vinkeistÀ, tÀytyy miettiÀ minkÀ ratkaisun itse keksin...  Onhan mulla koko kesÀ aikaa suunnitella ja toteuttaa  ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maija H
|
 |
« Vastaus #5 : 23.03.07, 20:20 » |
|
MeillÀ on Knarrhultin sÀÀdettÀvÀ adoptioverÀjÀ karitakamarin oviaukkona. SitÀ sitten muutetaan karitsoiden kasvaessa. Muutenkin hyvÀ verÀjÀ useampaan tarkoitukseen. http://www.knarrhult.se/ klikkaa "lamningsboxar" niin löytyy kuva
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.03.07, 20:23 kirjoittanut Maija H »
|
tallennettu
|
"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky) www.maijas.ax
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #6 : 31.03.07, 10:34 » |
|
TÀssÀ kuva meidÀn karitsakammarista:  SiellÀ ei tosin kuvassa ole ketÀÀn sisÀllÀ 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #7 : 18.03.09, 19:39 » |
|
Monenko viikon ikÀisenÀ teidÀn karitsat aloittaa herkkujen syömisen karitsakammarista? Mulla on mielikuva, ettÀ mulla olisi aikaisempina vuosina karitsat alkaneet kÀyttÀÀ karitsakammaria jo 2 viikkoisina ja nyt mun reilu kolmeviikkoiset karitsat eivÀt edes mutustele omia herkkujaan. Muistanko vÀÀrin tuon karitsakammarin tarpeen ajankohdan vai onko mun karitsakammari jotenkin epÀhoukutteleva?! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #8 : 18.03.09, 21:33 » |
|
MÀ tein Greta Stenbergin ohjeen mukaisen,tilaa sÀÀstÀvÀn mallin.SiinÀ on puulava,alareunan laudat 25 cm asti,sitten n. 12 cm rako ja loppu harvaa laudoitusta.TÀstÀ mahtuu karitsan pÀÀ lÀpi,mutta ei uuhen.Se nojaa seinÀÀn ja ruokakuppina on pitkulainen parvekekukkalaatikko.TÀhÀn mennessÀ rehua ei ole kulunut,joten ostin matalat pesuvadit korkeareunaisen saavin tilalle ja annan karitsoiden opetella syömÀÀn emon mallista.Jospa sitten söisivÀt omastaankin.Millon lie sitten kiinnostuvat muusta herkusta,koska ne ekat karitsat,nyt kaksiviikkoiset,ovat hirmuisia jötiköitÀ.Taitaa mammalla olla hyvÀt evÀÀt.KivennÀistÀ ovat kyllÀ nuoleskelleet mielihalulla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
PÀssit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, SÀihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesÀlampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
Kats
|
 |
« Vastaus #9 : 18.03.09, 21:42 » |
|
Monenko viikon ikÀisenÀ teidÀn karitsat aloittaa herkkujen syömisen karitsakammarista?
KyllÀhÀn ne tosi pienenÀ siellÀ kÀy mutustelemassa, mutta meillÀ ainakin on noin 3vk se ikÀ kun rehua alkaa selvÀsti kulua ja sitÀ joutuu lisÀÀmÀÀn.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #10 : 19.03.09, 00:19 » |
|
MÀ tein Greta Stenbergin ohjeen mukaisen,tilaa sÀÀstÀvÀn mallin.SiinÀ on puulava,alareunan laudat 25 cm asti,sitten n. 12 cm rako ja loppu harvaa laudoitusta.TÀstÀ mahtuu karitsan pÀÀ lÀpi,mutta ei uuhen. TÀllaisen minÀ tarvitsen tÀlle kevÀÀlle. Kerrotko vielÀ seikkaperÀisemmin tai kuva olisi superkiva. t mj
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Nipsu
|
 |
« Vastaus #11 : 19.03.09, 01:21 » |
|
Muakin kiinnostaisi! Nimim. lampola yhtÀ aitahelvettiÀ ;D :o
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #12 : 19.03.09, 15:19 » |
|
MÀ olen niin tollo,etten osaa kuvaa tÀnne laittaa.Mutta se on periaatteessa trukkilava,jonka alimmat laudat ovat lattiasta mitaten 25 cm korkeudella,sitten vÀli,mistÀ karitsan pÀÀ mahtuu 8-12 cm ja ylÀosa harvaa laudoitusta.Tarkoitus on,ettei emon pÀÀ mahdu mistÀÀn vÀlistÀ.PitkÀ kieli ehkÀ ;D .NÀitÀ voisi sitten kÀyttÀÀ myös vÀliaitoina,toinen samanlainen vain toiselle puolelle.Mulla se on seinÀÀ vasten nojallaan,sidottuna aitaan kiinni.Katotaan nyt,kuinka se toimii.EivÀtpÀhÀn ainakaa kaada ja pasko sekaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
PÀssit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, SÀihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesÀlampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #13 : 19.03.09, 18:16 » |
|
mulla on simppelisti vanha portti asennettu nurkkaan niin, ettÀ taakse jÀÀ reilunkokoinen kolmionmallinen kammari....molemmista laidoista on jÀtetty 15 rako niin karitsat mahtuvat kulkemaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmÀen kartanon elÀimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.TÀhti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliÀ Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra LÀski
|
|
|
|