22.05.12, 10:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: WinLammas tai joku muu..  (Luettu 1076 kertaa)
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

riiviöt ;)

« Vastaus #15 : 21.03.07, 17:27 »

Mulle käy kummat vain, kunhan saisin niitä kokemuksia  ;D
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 22.03.07, 22:11 »

Vieläkö Suviande kuljet Raudaskylällä?
Mulla on tuo ohjelma.
tallennettu
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #17 : 22.03.07, 23:03 »

Jyrika: Apuva!

En tällä hetkellä kulje siellä, kun olen äippälomalla..Jatkostakaan en vielä tiedä, mutta tietääkseni olen ajelemassa ylivieskan suunnassa ensi viikon lopulla  muikea hymy
Sovitaanko treffejä? Todennäköisesti ajankohta olisi perjantai..
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #18 : 08.02.09, 09:52 »

Elitlamm -ohjelmasta: Imuroin siitä kokeiluversion, mutta en saa ensimmäistäkään uuhta syötettyä sinne, kun en parhaalla tahdollanikaan ymmärrä mikä on TP-numero. Herjaa vain, että TP-numero pitää syöttää ennen tallentamista. Kun ohjelma on puoliksi suomeksi ja puoliksi ruotsiksi niin mä en VAAN KÄSITÄ. Auttakaa...
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
shavia
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #19 : 09.02.09, 09:44 »

Elitlamm -ohjelmasta: Imuroin siitä kokeiluversion, mutta en saa ensimmäistäkään uuhta syötettyä sinne, kun en parhaalla tahdollanikaan ymmärrä mikä on TP-numero. Herjaa vain, että TP-numero pitää syöttää ennen tallentamista. Kun ohjelma on puoliksi suomeksi ja puoliksi ruotsiksi niin mä en VAAN KÄSITÄ. Auttakaa...

Elitlammin käyttöohjeesta:
"• Tuotantopaikkatunnus (5-merkkinen alfanumeerinen yhdistelmä), syntymävuosi (nelinumeroisena, esim.2001) ja numero jota käytetään yhdessä eläimen virallisen numeron kanssa. Tuotantopaikkatunnus (FI-numero) ja virallinen numero ovat yleensä korvamerkissä."

En itsekään ymmärrä läheskään kaikkea. Esim. viime keväänä ohjelmaan kirjaamillani uuhilla lukee "Djurmärkningssystem:  FI" ja nyt kun syötän niiden karitsoita, niillä näkyy olevan "Djurmärkningssystem:  SE". En tiedä onko mitään väliä. Kannattaa syöttää kokeeksi yksi lammas ja katsoa, että eläinluetteloon tulee näkyviin ne tiedot, mitä haluaa.

Alkuperäisrotutuen kannalta tärkeintä lienee, että listassa on oikea EU-tunnus (Elitlammin kielellä siis kai tp- eli tuotantopaikkatunnus), syntymäaika, sukulaisuustiedot (ainakin edellinen sukupolvi) ja niillä kaikilla rotuna Lfi eli suomenlammas. Itse printtasin tukihakemukseen Elitlammin eläinluettelon sekä liitteeksi Eviran eläinluettelon, jossa näkyy oikeastaan aivan samat tiedot. Ihmeellistä sinänsä, että Eviran luettelo ei kelpaa alkuperäistukeen, joten samat asiat on syötettävä kahteen eri järjestelmään. Toki Elitlammissa on paljon enemmän ominaisuuksia, esim. punnistusten seuranta jne, joten toivottavasti se pääsee jatkossa yhteistyöhön Eviran järjestelmän kanssa.

Elitlammissa on muuten ihan pätevä suomenkielinen tukihlö, jonka tavoittaa sähköpostilla: infofi@elitlamm.com

Muokkaus: Taitaa kuitenkin olla niin, että TP-numero tarkoittaa pitopaikkatunnusta, jossa eläin on syntynyt. Djurmärkningssystem:  FI:ssä on nimittäin erillinen kenttä EU-tunnukselle: "EU-signum Nytt". Elitlammissa eläin ilmeisesti yksilöidään pitopaikkatunnuksen, korvanumeron ja syntymävuoden perusteella. Mutta sitä en nyt tajua itsekään, mihin saan tungettua EU-tunnuksen meillä syntyneille karitsoille, koska niillä on "Djurmärkningssystem:  SE".
« Viimeksi muokattu: 09.02.09, 10:04 kirjoittanut shavia » tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: