22.05.12, 10:44 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valkosipuli lampaiden ruokavaliossa  (Luettu 1068 kertaa)
HeliP
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Nuukki tässä

« Vastaus #15 : 19.03.07, 12:09 »

Mä olen syöttänyt sekä hepoille että lampaille tuoretta (kaikki aineet tallella  :hymy ) silputtua pellavansiemen/lesepöperon seassa - noin viikon kuuri kerran kuussa ja hepoille 2-3 kynttä/päivä, lampaille 1 pieni/kynsi päivä. Joskus harvoin viipaleet jää kupin reunalle, lähinnä lampailta, mutta yleensä maistuu kyllä. No tämä on taas näitä harrastelijan juttuja, isommalle porukalle tuoreen silppuaminen vois olla hankalaa...  silmänisku
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #16 : 19.03.07, 14:35 »

Mä olen syöttänyt valkosipulipellettiä ja hiutaletta, mutta pelletissä on parempi maittavuus, koska siinä on vain pieni osa valkosipulia ja loput kauraa. Nykyään syötän hiutaletta, vaikka siinä on huonompi maittavuus, koska hiutale on "tuhdimpaa" tavaraa eli pienempi määrä riittää kuin pellettiä = taloudellisempaa. Sotken valkosipulin muun väkirehun joukkoon, sellaisenaan sitä syö vai 1-2 lammasta.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 19.03.07, 15:08 »

Mä laitan sen valkosipulin.. siis eläimille.. jauheena( kuivattu ..hevoshyllystä) appeeseen ja yleensä silloin laitan jotain muutakin mukavaa, esim vähän merilevää, vitamiineja ja pellavaa sekä oluthiivaa.. nää on sellaisia satunnaisia vitamiinipäiviä. Sotken noi lisukkeet pieneen määrään lesettä ja sitten sen kippaan appeen joukkoon, jossa yleensä on jotain muutakin kuin kauraa....Nää meidän hurjat syö kyllä sipulit ja purjotkin, kun ovat tottuneet, joten ei haittaa, vaikka olis vähän makuja.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 19.03.07, 19:55 »

Ei se valkosipuli tapa. Riippuu miten elikot on tottuneet syömään. Meiän mummuhevonen syö vaikka kokonaisena, kun taas tuo 4-vuotias irvistelee ja jättää eväänsä mieluummin syömättä.
Mutta... ADE-vitamiini pullosta en löytänyt lampaille ohjetta... Koiralle se oli 1-2ml/vko, hevoselle 10-20ml/vko. Annoin koiran annostuksen mukaan, miten muut tekee? Apuva?
tallennettu
Eevi
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 19.03.07, 20:02 »

Mutta... ADE-vitamiini pullosta en löytänyt lampaille ohjetta... Koiralle se oli 1-2ml/vko, hevoselle 10-20ml/vko. Annoin koiran annostuksen mukaan, miten muut tekee? Apuva?

Näyttäis olevan annostus 5 ml/lammas/viikko, Adesan pullo siis
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #20 : 19.03.07, 20:06 »

Vitabalanssin ADE-pullo mulla ja siinä ei oo. TÄNKS EEVI!
tallennettu
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« Vastaus #21 : 20.03.07, 08:56 »

Minä käytän jauhetta, hevostarvikeliikkeestä ostettua tai sitten maatalouskaupasta. Kuuriluonteisesti käytän jos joku yskii ja räkäilee, varsinkin näi nkeväällä kun ilmat vaihtelee ja uuhet on päässeet ekaa kertaa ulos parin viikon ajan. Muutama on vähän räkänokka ja annan kuurina nyt koko köörille.
tallennettu

Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: