|
Nipsu
|
 |
« : 17.03.07, 17:34 » |
|
Millaisia tuotteita käytätte lampaiden valkosipulikuureihin? Pellettiä, jauhetta, tuoretta, kuivattua? Miten maittavuus eri valmisteilla? Hintavertailutkin kiinnostaisi. Tavoitteena siis vastustuskyvyn parantaminen, ei elävänä maustaminen.  Miten pitkän kuurin kerrallaan annatte? Paljonko kerralla aikuisille uuhille/pässeille, entä karitsat?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
taikuri
|
 |
« Vastaus #1 : 17.03.07, 17:57 » |
|
Riina osaa varmaan antaa tähän oikeat vastaukset 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
onlytexel
|
 |
« Vastaus #2 : 17.03.07, 18:00 » |
|
Täällä päin kun viljelemme valkosipulia jonkun verran, niin naapuri kantoi naatteja ainoalle lehmälleen hupiruuaksi. Kerran kävin siinä navetassa ja kävelin samantien ovelta takaperin ulos. Lantalassa haisi herkullisemmalle. Tekivät maidosta juustoa ja sehän vasta mielenkiintoisen makuista oli, en voi sanoa parhaaksi herkuksi, mutta syötävää kuitenkin.
t:han
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #3 : 17.03.07, 18:06 » |
|
Mä olen kuuriluonteisesti syöttänyt valkosipulia meitin elukoille. Olen käyttänyt sekä pellettiä että jauhetta. Ensiksi mainittu on ollut helpompaa, halvempaa ja maittavampaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Eevi
|
 |
« Vastaus #4 : 17.03.07, 19:09 » |
|
Millä nimikkeillä valkosipulipellettejä voisi kysellä? : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #5 : 17.03.07, 19:13 » |
|
... ja mistä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #6 : 17.03.07, 19:24 » |
|
Aikanaan ostin monta purkkia Lidlistä jostain hevos-alesta. Sittemmin olen hankkinut mistä tahansa hevosten ruokia myyvästä liikkeestä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Eevi
|
 |
« Vastaus #7 : 17.03.07, 19:29 » |
|
^ Ah joo, monesti olen niitä katsonut, mutta en ole tohtinut lampaille ottaa. Eli eivät yleensä ole säkkitavaraa (pieni kulutus..?)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #8 : 17.03.07, 19:35 » |
|
Mikä mahtaa olla annostus Lidlin valkosipulissa lampaalle?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mustalammas
Karitsa

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #9 : 17.03.07, 19:45 » |
|
Hevosrehuista ainakin Racingin Garlic on 1,5 kg:n purkki (hinta 16 euron paikkeilla) eli ole pahan kokoinen... Löytyy ainakin Agrimarketin valikoimista. Muitakin hepoille sopivia valkosipulihommia löytyy (esim. http://www.nitima.com/ratsulle/lisaravinteet.asp tai http://www.hevosia.com/html/rehut/rehut.html) eli paikallisesta maatalouskaupasta vaan kyselemään. - Eikös se ole hyvä kun liha jo valmiiksi marinoidaan- ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #10 : 17.03.07, 20:20 » |
|
Se Lidlin purkki oli kanssa tosi sopivan kokoinen, varmaan just ton 1,5 kg. En itsekään ostaisi isoa säkkiä omaan käyttööni.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #11 : 17.03.07, 21:07 » |
|
Mä olen joskus antanut yskivälle hevoselle ihan tuoretta valkosipulia silputtuna lesemössön seassa. Hyvin meni alas, mutta kyseiselle pollelle meneekin mikä tahansa sapuska. Lampaille en ole kokeillut... : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Nipsu
|
 |
« Vastaus #12 : 19.03.07, 11:03 » |
|
Palataas vielä tähän... Mä hommasin Minimanista 7,90 e kilon purkin Pharma Garlic valkosipulirouhetta. Hepan annostus on ilmoitettu 60 mk/rkl (4 rkl) suomeksi ja kuitenkin ruotsiksi 60 ml/dag (2 mått) ja englanniksi 60 ml/day (2 m.s.) eli mitä toi oikein tarkoittaa? Onko tuossa joku painovirhe jossain? Paljonko tuota uskaltaisi antaa lampaalle? Valmistaja on Pharmacare Nova. (Tarttee kysyä varmaan sieltä kun ei tajua tavallisella taajamajärjellä tuota annostusta...) : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #13 : 19.03.07, 11:17 » |
|
Tähän on ihan pakko kirjoittaa, että taitaa olla vähän makukysymys.. toi valkosipuli.. mä laitan ittelekin ronskisti.. kun ruokaohjeessa lukee 1 kynsi, niin mulla se on pieni kokonainen..  .. Olisko jotain haittaa?? Tietääkö kukaan, voiko valkosipulia elikoille yliannostaa???
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #14 : 19.03.07, 11:55 » |
|
mä laitan ittelekin ronskisti.. kun ruokaohjeessa lukee 1 kynsi, niin mulla se on pieni kokonainen..  .. Samoin ;D, eihän yksi kynsi maistu edes missään ruoassa, ehkä yhden uunivoileivän päälle voi laittaa yhden kynnen...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|