22.05.12, 10:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valkosipuli lampaiden ruokavaliossa  (Luettu 1068 kertaa)
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« : 17.03.07, 17:34 »

Millaisia tuotteita käytätte lampaiden valkosipulikuureihin? Pellettiä, jauhetta, tuoretta, kuivattua? Miten maittavuus eri valmisteilla? Hintavertailutkin kiinnostaisi. Tavoitteena siis vastustuskyvyn parantaminen, ei elävänä maustaminen. hymy Miten pitkän kuurin kerrallaan annatte? Paljonko kerralla aikuisille uuhille/pässeille, entä karitsat?
tallennettu
taikuri
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 17.03.07, 17:57 »

Riina osaa varmaan antaa tähän oikeat vastaukset silmänisku
tallennettu
onlytexel
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #2 : 17.03.07, 18:00 »

Täällä päin kun viljelemme valkosipulia jonkun verran, niin naapuri kantoi naatteja ainoalle lehmälleen hupiruuaksi. Kerran kävin siinä navetassa ja kävelin samantien ovelta takaperin ulos.  Lantalassa haisi herkullisemmalle.   Tekivät maidosta juustoa ja sehän vasta mielenkiintoisen makuista oli, en voi sanoa parhaaksi herkuksi, mutta syötävää kuitenkin.

t:han
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #3 : 17.03.07, 18:06 »

Mä olen kuuriluonteisesti syöttänyt valkosipulia meitin elukoille. Olen käyttänyt sekä pellettiä että jauhetta. Ensiksi mainittu on ollut helpompaa, halvempaa ja maittavampaa.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Eevi
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 17.03.07, 19:09 »

Millä nimikkeillä valkosipulipellettejä voisi kysellä?  :hymy
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 17.03.07, 19:13 »

... ja mistä?
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #6 : 17.03.07, 19:24 »

Aikanaan ostin monta purkkia Lidlistä jostain hevos-alesta. Sittemmin olen hankkinut mistä tahansa hevosten ruokia myyvästä liikkeestä.
tallennettu

Eevi
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 17.03.07, 19:29 »

^ Ah joo, monesti olen niitä katsonut, mutta en ole tohtinut lampaille ottaa. Eli eivät yleensä ole säkkitavaraa (pieni kulutus..?)
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 17.03.07, 19:35 »

Mikä mahtaa olla annostus Lidlin valkosipulissa lampaalle?
tallennettu
mustalammas
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 17.03.07, 19:45 »

Hevosrehuista ainakin Racingin Garlic on 1,5 kg:n purkki (hinta 16 euron paikkeilla) eli ole pahan kokoinen... Löytyy ainakin Agrimarketin valikoimista. Muitakin hepoille sopivia valkosipulihommia löytyy (esim. http://www.nitima.com/ratsulle/lisaravinteet.asp tai http://www.hevosia.com/html/rehut/rehut.html) eli paikallisesta maatalouskaupasta vaan kyselemään.

- Eikös se ole hyvä kun liha jo valmiiksi marinoidaan-
 ;D
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #10 : 17.03.07, 20:20 »

Se Lidlin purkki oli kanssa tosi sopivan kokoinen, varmaan just ton 1,5 kg. En itsekään ostaisi isoa säkkiä omaan käyttööni.
tallennettu

AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 17.03.07, 21:07 »

Mä olen joskus antanut yskivälle hevoselle ihan tuoretta valkosipulia silputtuna lesemössön seassa. Hyvin meni alas, mutta kyseiselle pollelle meneekin mikä tahansa sapuska. Lampaille en ole kokeillut... :hymy
tallennettu
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 19.03.07, 11:03 »

Palataas vielä tähän... Mä hommasin Minimanista 7,90 e kilon purkin Pharma Garlic valkosipulirouhetta. Hepan annostus on ilmoitettu 60 mk/rkl (4 rkl) suomeksi ja kuitenkin ruotsiksi 60 ml/dag (2 mÃ¥tt) ja englanniksi 60 ml/day (2 m.s.) eli mitä toi oikein tarkoittaa? Onko tuossa joku painovirhe jossain? Paljonko tuota uskaltaisi antaa lampaalle? Valmistaja on Pharmacare Nova. (Tarttee kysyä varmaan sieltä kun ei tajua tavallisella taajamajärjellä tuota annostusta...)  :hymy
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 19.03.07, 11:17 »

Tähän on ihan pakko kirjoittaa, että taitaa olla vähän makukysymys.. toi valkosipuli.. mä laitan ittelekin ronskisti.. kun ruokaohjeessa lukee 1 kynsi, niin mulla se on pieni kokonainen.. silmänisku.. Olisko jotain haittaa?? Tietääkö kukaan, voiko valkosipulia elikoille yliannostaa???
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 19.03.07, 11:55 »

mä laitan ittelekin ronskisti.. kun ruokaohjeessa lukee 1 kynsi, niin mulla se on pieni kokonainen.. silmänisku..

Samoin ;D, eihän yksi kynsi maistu edes missään ruoassa, ehkä yhden uunivoileivän päälle voi laittaa yhden kynnen...
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: