22.05.12, 10:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: KUinka vaarallista KUPARIKIVENNÄINEN?  (Luettu 455 kertaa)
UllaPulla
Oinas
Poissa Poissa

« : 17.02.07, 13:39 »

Siis lampaat pääsi äsken ahmimaan kauraa seleenihertta mineran (tai mikä sen kauppanimi nyt onkaan nykyään) seasta...  :-\  Kippasin tyhmyyksissäni kaurat siihen hepan kivennäisen sekaan kun en tajunnut, että se on kuparipitoista kivennäistä. Poni karkas ja minä tämän masuni kanssa tein äkkipikaa (tällä kävelyvauhdilla...) kieli uudet karsinajärjestelyt. Söivät sitä korkeintaan minuutin, kunnes tajusin mitä olin tehnyt ja tyhjäsin kipon. Silloin ponikin oli jo sisällä...

Eli onko oletettavissa, että tulee kuparimyrkytystä?
Voiko jotain tehdä ennaltaehkäisevästi...?  ???

Tyhmä minä... :-[

Muoks:Mitä mä nyt hölmöilen, kuparihan se vaarallista oli. No, jokatapauksessa heppakivennäistä. Toivottavasti  nyt hätäilen turhia... Ja ymmärrätte edes vähän mun olotilaa -> raskauden piikkiin...
« Viimeksi muokattu: 17.02.07, 13:51 kirjoittanut UllaPulla » tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #1 : 17.02.07, 13:54 »

En olisi huolissani . Sun lampaasihan eivät käsittääkseni ole mitään liharotuisia edes.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
UllaPulla
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 17.02.07, 19:13 »

Kiitos Aulimaija!
Hengissä ne tosiaan ainakin äsken olivat. Ja hyvinvoivilta näyttivät.  hymy Eivätkä ole liharotuisia.  muikea hymy
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #3 : 17.02.07, 20:24 »

Ihan vain aiheeseen liittyen, meillä käytettiin monta vuotta Seeleni-Hertta :Mineraa lampailla kivennäisenä. Olisi käytetty varmaan vieläkin, mutta kun se ei ole luomuun hyväksyttyä niin täytyi lopettaa sen antaminen. Eli ei-liharotuiset voi hyvin sellaisella kivennäisellä jopa pitempiä aikoja.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #4 : 17.02.07, 22:50 »

Seleeni on yksi myrkyllisimmistä kivennäisistä mutta tuskin kerta-ahmimisesta seuraa mitään.

Kupari kertyy lampaalla muistaakseni maksaan ja jonkun voimakkaan stressitilanteen yhteydessä se lähtee "liikkeelle" sieltä sairastuttaen lampaan hengenvaarallisesti.

Mutta mun mielestä sulla ei ole mitään syytä huoleen, sillä yleensä nuo tulee pitkään jatkuneen väärän ruokinnan takia.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: