12.02.12, 15:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Korvamerkinnästä uutta tietoa  (Luettu 6064 kertaa)
MH
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #105 : 06.05.10, 09:42 »

Nostetaanpas vanha, mutta ajankohtainen aihe esille.
Minä en uskaltanut tilata korvamerkkejä etukäteen, kun en ollut varma, että karitsoja tulee, ennenkuin ensimmäinen sitten tuli muikea hymy Joten merkkejä pitäisi tilata, ja noita microja nyt olen miettinyt. Meneekö ne nyt osa sitten hukkaan, jos tilaan vaikka viisi uuhille ja viisi  pässeille (kun olisi mukava laittaa eri väriset) vai saako niitä laittaa sitten ensi vuonna (mahdollisesti) syntyville? Vai kannaako tällaisen muutaman karitsan saajan tilata saman värisiä ja laittaa uuhi-ja pässikaritsoille ne jotenkin eri tavalla?
tallennettu

Aholainen
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #106 : 06.05.10, 10:21 »

Mä en ole ainaskaan mitenkään eritellyt. Ihan vaan samaa väriä ja ikäjärkäs vaan napsuttelen. Onhan se isommilla varmaan helpompaa site erottaa ne pässit sielt laumasta häh Mut mä ainaskin tällä minun pienemmällä laumalla erotan kyllä vielä pässit ja uuhet toisistaan ihan ulkonäön perusteella.  hymy Onhan se kivaa silti laittaa tyttöjen ja poikien väriä...uuhille joku punertava sävy ja pässeille sininen sävy. En oo jaksanut siihen alkaa...vielä!  kieli
tallennettu
Helvenia
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #107 : 06.05.10, 11:44 »

Mä tilasin pässeille siniset ja uuhille lilat, ja ollaan puolison kanssa kyllä monta kertaa todettu että se oli paras ratkaisu mitä ollaan lyhyen lampaidenpitomme aikana tehty.  kieli Tosi näppärästi näkee jo kaukaa pässit ja uuhet kun niillä on eriväriset merkit, ei tartte jalkojenväliä kumartua kurkkimaan  piru

Niin ja saahan ne yli jääneet laittaa ensi vuoden karitsoille. Itseasiassa eikös se laki sano että pitäisi aina olla jemmassa vuoden tarpeisiin korvamerkit, eli periaatteessa nyt pitäisi tilata jo ensi kevään karitsoinneille merkit..? No en ole itse vielä tilaamassa, ja yli jää meilläkin, kun tosiaan tuo että halusin pässeille eriväriset kuin uuhille, vaati merkkien tilaamiset sitten sillä periaatteella että "mitä jos kaikki syntyvät onkin pässejä" tai toisinpäin. 10 karitsoivaa ensikkoa, ja tilasin 20 kappaletta sinisiä ja 20 kappaletta liloja. 20 jäi siis yli odottelemaan ensivuotta.
tallennettu

Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #108 : 06.05.10, 13:50 »

Mulla on muovisia Microja ja pojille siniset ja tytöille vihreät hymy Vaikkei meidän lauma suuri olekaan, mutta jos tulis vaikka monta mustaa, niin näkee heti kumpaa laatua on. Tilasin merkkejä viime vuonna reilusti, niin ei tarvii alvariinsa olla tilaamassa.
tallennettu

pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #109 : 06.05.10, 15:57 »

Mullakin on kahta eri variä käytössä, mutta mä en laitakaan pässeille ja uuhille eri värisiä vaan saman värisille lampaille tulee eriväriset  hymy

Esim. Hermionelle syntyi kaksi mustaa pässiä, toiselle laitoin vihreet ja toiselle keltaiset jotta erottaisin pojat paremmin toisistaan.
Samoin viime keväänä syntyi kaksi mustaa uuhta, niillekin laitoin eriväriset onneksi koska ovat nyt isona niin saman näköiset  hymy

tallennettu

MH
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #110 : 06.05.10, 16:28 »

pikkukana: Tuoha on tosi hyvä idea! Mutta jos mulla pukkaa kaikki nyt mustaa, niin ei taida kaksi väriä riittää muikea hymy hui kauhistus
Tilasin nyt noita micro merkkejä, sinisiä ja violettejä.
« Viimeksi muokattu: 06.05.10, 16:31 kirjoittanut MH » tallennettu

orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« Vastaus #111 : 06.05.10, 18:39 »

Meillä laitetaan kaikki samalla värillä samana vuonna, mutta uuhet korvien ylänurkkiin ja pässit alanurkkiin.

Tänä vuonna ekaa kertaa laitan kaikille 2 micromerkkiä heti kerralla 3 pv iässä ja kun siinä merkissä on nyt puolet tyhjää, siihen vedenpitävällä tussilla myös nimi.

Tänään oli viimeisen uuhen ristiäiset, kuopuksesta tuli Carola  muikea hymy
tallennettu

Röykkälän lammastila
Harjunlahdentie 760, 41730 Kivisuo Joutsa
www.lammastila.com
tarmo
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #112 : 06.05.10, 18:50 »

^ Sait kaiman, pikkukana  muikea hymy !
tallennettu