22.05.12, 10:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: keinoruokinta?  (Luettu 626 kertaa)
Miituska
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« : 01.07.05, 21:19 »

Millaisia vaihtoehtoja on karitsan keinoruoaksi, ja kuinka on toimittava muuten, jos käy niin, että karitsa on ruokittava alusta asti itse? Kuinka suuri on riski karitsan menehtymiseen keinoruokinnassa?

Vinkkejä otetaan suurella kiitollisuudella vastaan, tyttömme kärsii utaretulehduksista ja karitsointi tapahtunee millä hetkellä hyvänsä.
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« Vastaus #1 : 01.07.05, 21:54 »

Kutunmaito, lehmän ternimaito tai maatalouskaupasta saatava Sprayfo lamb lienevät parhaat vaihtoehdot. Mutta kyllä se karitsa tarvitsisi kipeästi ternimaitoa emältään, tai ainakin toiselta emältä jos mahdollista. Ilman ternimaitoa karitsaa uhkaa monenmoiset vaivat.

Toivottavasti kaikki menee hyvin!!!!
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #2 : 04.07.05, 20:05 »

Millaisia vaihtoehtoja on karitsan keinoruoaksi, ja kuinka on toimittava muuten, jos käy niin, että karitsa on ruokittava alusta asti itse? Kuinka suuri on riski karitsan menehtymiseen keinoruokinnassa?

Kyllä keinoruokinta yleensä menee hyvin vaikka joutuisi ihan alusta asti hoitamaan pikkuisen itse. Muista hommata lehmän ternimaitoa pakkaseen jo hvyissä ajoin, mikäli epäilet että odotettavissa on ongelmia. Mulle ainakin saa meilata jos on vaikka vähänkin epävarma olo! aulimaija@yahoo.com

Haluan vielä KOROSTAA sitä, että ensimmäisen vuorokauden hoito on karitsan eloonjäämisen (ja hyvinvoinnin) kannalta aivan oleellisen tärkeä! Jos ei emä ruoki lastaan, niin sun on otettava siitä vastuu riittävän ajoissa. Karitsa, joka ei ole saanut ternimaitoa ollenkaan on melkein jo menetetty tapaus  :-[
« Viimeksi muokattu: 06.07.05, 20:00 kirjoittanut Aulimaija » tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Miituska
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 08.07.05, 15:37 »

Kiitos vastauksista. Laitoin Aulimaijalle postia!  hymy
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: