22.05.12, 10:04 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kurussa kehräämö?  (Luettu 1064 kertaa)
marjukka
Pässi
Poissa Poissa

« : 17.01.07, 17:26 »

Muistelen lukeneeni tältä palstalta, että Kurussa olisi pieni kehräämö.  Voisitteko kertoa vielä kokemuksianne ko paikasta ja yhteystiedot - ja suurkiitos!
tallennettu
ursula
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 18.01.07, 12:00 »

Kehräämö Salo-Angora, Salokoskentie, Itä-Aure. p. 03-4737753
Laitoin sinne kohta vuosi sitten karitsanvilloja langaksi kehrättäväksi, he kun ottavat pieniäkin määriä;
jonot on kyllä sitten pitkät ja kestää. Välillä oon kyselly tilannetta, vielä eivät ole ihan lähipäiviksi lupailleet, yritän siis malttaa oottaa.
oon nähnyt sielä kehrättyä lankaa ja vaikutti hyvältä. tuoksui lampaalle! ja muistaakseni aiemmasa keskustelusa joku oli kansa tilannu sieltä lankoja ja oli tyytyväinen.
tallennettu
late
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 01.02.07, 15:53 »

Minä laitoin marraskuussa 05 villat kehrättäväksi ja elokuussa 06 sain langat. Tosin ilmoitin sinne että talvi tulee ja pitää saada sukkia tehdyksi. En tiedä auttoiko mutta langat sain n. 2 viikkoa puhelun jälkeen. Langat on todella ihania. Olen myynyt työkavereilleni joilta on tullut positiivista palautetta. Eräskin kertoi kuinka normaalisti ei voi käyttää villasta neulottua kun alkaa kutiamaan, tämä lanka ei aiheuta kutinaa. Onko se jäljellä olevan rasvan ansiota? Villasukat ovat ainakin todella lämpimät.
Ajattelin laittaa uuden lähetyksen menemään ja kun tiedän että kestää täytyy taas soitella. Meillä kun on 2 ruskeaa ja 2 musta joiden villat haluan langoiksi.  Tuollt saan siis näinkin pienen erän takaisin
tallennettu
marjukka
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 01.02.07, 18:53 »

Kävimme viime viikolla viemässä villaa Salo-Angervolle.  Sympaattinen pieni kehräämö oli tehty vanhaan aittaan. 

Hinnat näyttivät olevan reilusti korkeammat kuin aiemmin käyttämässämme kehräämössä, mutta sieltä ei saanut omaa villaa, tai sitten olisi pitänyt olla suurtuottaja.

Hienoa tietää, että hyvää lankaa on odotettavissa sitten joskus!  Sieltähän kai saisi myös huovutusvillaa?
tallennettu
kuutamofoxi
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Tuiskuturkin Erityinen

« Vastaus #4 : 24.09.09, 11:01 »

Onko jollakulla tietoa, että vieläkö tämä kehräämö on hengissä ja jos on, niin kauanko kestää nykypäivänä lankojen saaminen?
tallennettu

Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa. Negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
kuutamofoxi
Pässi
Poissa Poissa

Tuiskuturkin Erityinen

« Vastaus #5 : 24.09.09, 13:51 »

Vastaanpa itselleni. Kysyin ja sain vastauksen  Salo-Angoralta:

"Taidamme tällähetkellä olla ainoat suomessa jotka tekevät asiakkaan omista raaka-aineista lankaa, eli kyllä teemme. pitäs löytyä yhtä erää/väriä kohden 3-5kg. Työn hinta on tällähetkellä 24¤/kg. toimitusaika on nyt yli puolivuotta, jatkuvasti tulee lisää jonoon. Mutta palvelemme järjestyksessä."

Jono yli puoli vuotta... Nyt kannattais kehruutaitoisten markkinoida itseään - ainakin minulle, kun yli puoli vuotta tuntuu ikuisuudelta tällaiselle "heti mulle kaikki tänne"-tyypille  >surullinen  silmänisku
tallennettu

Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa. Negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #6 : 26.09.09, 16:42 »

Mä olen Pirtin kehräämöön tosi tyytyväinen ja sieltä saa kyllä omansa takaisin myös! Villaa on sitten oltava toki yli 20 kiloa/väri tai erä.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 26.09.09, 21:40 »

Ja tuo huovutusvilla on sellanen asia, että jos luonnolliset värit kelpaa, niin tilaa Aulimaijalta pikkumyllyn ja karstaa itte huovutettavat villansa. Säästää varmasti ittensä takas. Ja voihan niitä värjätä.
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 28.09.09, 08:41 »

Minä suosittelen lämpimästi myös karstamyllyä, jos yhtään on valmis tekemään työtä villojensa eteen. On loppujen lopuksi aika nopeaa touhua ja jäljestä vastaa sitten itse. Parhaimmillaan olen saanut yhden lampaan villat (karitsa) myllytettyä kehruukuntoon kahdessa tunnissa.  hymy
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: