22.05.12, 09:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ivomec  (Luettu 501 kertaa)
UllaPulla
Oinas
Poissa Poissa

« : 16.01.07, 10:43 »

Eläinlääkäri on tulossa käymään, niin ajattelin laittattaa lampaille ivomeciä. Yleensä olen käyttänyt axiluria(viimeksi syksyllä).
Mutta voinko astuttaa uuhet(jopa ne 2kpl) sen jälkeen? Ja kuinka pian sen jälkeen?
Jotain syystä olen saanut päähäni että ko. aine voi aiheuttaa kantaville eläimille sikiövaurioita tms. Vai muistanko ihan väärin?
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #1 : 16.01.07, 11:34 »

Kannattaa kysyä siltä eläinlääkäriltä kun tulee. Mulla on yhtä ivomec-pohjaista matolääkettä joka on lehmille tarkoitettua, tätä ell sanoi että voi antaa lampaillekin, mutta ei uskaltanut varmuudella sanoa että voiko antaa tiineille (tiineille lehmille voi). Niin en antanut. En muista mikä lääke on nimeltään, mutta on sekä sisä- että ulkoloisiin ja vielä selkään laitettavaa, eli siinä mielessä kiva.
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #2 : 16.01.07, 11:37 »

Muistakseeni ei ivomecillä ole mitään tiineyteen liittyviä rajoituksia. Se saattaa olla joillekin koirille vaarallinen, mutta siis ei lampaille. Karenssi liittyy teurastukseen (ja lehmillä maidon käyttöön ihmisravinnoksi)

Madotusaine, jolla on tiineyteen liittyviä rajoituksia on ainakin Valbazen
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« Vastaus #3 : 16.01.07, 12:14 »

Meillä ainakin annettiin viime kesänä tiineelle lampaalle tuota, eläinlääkärin mielestä ei vaikuta sikiöön ja terve uuhikaritsa syntyi, jolla on muuten huimat kasvut ;D
tallennettu

rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 16.01.07, 13:35 »

terve,

ja siis jos UllaPullan kysymystä lukee, niin pässi ei ole vielä käynyt hypyllä. Eli ivomeciä vain, se on hyvä matolääke ja vaihtelu axilurille. Pässin voit periaatteessa laittaa vaikka heti.

tv. rekku
tallennettu
UllaPulla
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 16.01.07, 14:08 »

Juu, ei ole pässi vielä käynyt hypyllä, kun ei ole vielä pässiä. silmänisku Kiitos vastauksista ja täytyy nyt varmaan se pässikin sinne hypylle hommata. Ja pian.
tallennettu
rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 16.01.07, 16:01 »

heh,

silmänisku mulla olisi paria pässiä vapaana, ja pihaan toimitus järjestyy kyllä vielä.

tv. rekku
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: