12.02.12, 00:07 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tietokanta  (Luettu 1320 kertaa)
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : 09.01.07, 11:50 »

Mulle tuli kanssa ekana mieleen, ettĂ€ vois kĂ€yttÀÀ jotain sukututkimus ohjelmistoo..mutta mitenkĂ€s on kun noissa ohjelmistoissa on ajatuksena usein ettĂ€ lapsella on kaksi vanhempaa.. ei niin, ettĂ€ vanhemmilla on lapsia vaikka kuinka monen kanssa ... mietin lĂ€hinnĂ€ tuleeko siinĂ€ sitten tulostuksissa ongelmia ja joutuuko elĂ€imen kirjaamaan useenpaan kertaan, joka ei oo koskaan hyvĂ€ tapa tietoteknisesti...Varmaan jokin relaatiotietokanta olis sellainen, joka parhaiten tukis tapaa, jossa elĂ€in kirjataan vain kerran ja sitten niitten vĂ€lille muodostettaisiin erilaisia suhteita...Ei kaupallisia relaatiokantoja on vaan aika vĂ€hĂ€n .. MySQL taitaa olla yksi, mutta siitĂ€kÀÀn en oo ihan varma, onko ilmanen ja mihin kĂ€yttöön saa ilmaisversion...(poika on enemmĂ€n  leikkinyt ton kanssa, mĂ€ teen hommia nĂ€itten kaupallistan vĂ€hĂ€n jĂ€reempien relaatiokantojen kanssa).

Accesin kaikkia piirteitÀ en tunne( mitÀ kaikkee siihen upotettavalla SQL:llÀ voi tehdÀ), joten Suvianden tapa voi hyvinkin toimia..VÀlinehÀn sinÀllÀÀn ei oo kamalan kallis( verrattuna aitoihin tietokantoihin) EhkÀ tÀllÀiseen pieneen, kevyeen kÀyttöön se on hyvinkin sopiva...MillÀs teet raportit/tulosteet..onko sulla siihen joku vÀline, vai lötyykö accesistÀ raportointiominaisuuksia?
..noo nyt meni vÀhÀn ammatin puolelle..ei voi mitÀÀn ..tykkÀÀn kyllÀ työstÀni..yleensÀ
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Emma im memoriam

« Vastaus #16 : 09.01.07, 12:15 »

Mulle tuli kanssa ekana mieleen, ettÀ vois kÀyttÀÀ jotain sukututkimus ohjelmistoo..mutta mitenkÀs on kun noissa ohjelmistoissa on ajatuksena usein ettÀ lapsella on kaksi vanhempaa.. ei niin, ettÀ vanhemmilla on lapsia vaikka kuinka monen kanssa ... mietin lÀhinnÀ tuleeko siinÀ sitten tulostuksissa ongelmia ja joutuuko elÀimen kirjaamaan useenpaan kertaan, joka ei oo koskaan hyvÀ tapa tietoteknisesti...Varmaan jokin relaatiotietokanta olis sellainen, joka parhaiten tukis tapaa, jossa elÀin kirjataan vain kerran ja sitten niitten vÀlille muodostettaisiin erilaisia suhteita...Ei kaupallisia relaatiokantoja on vaan aika vÀhÀn .. MySQL taitaa olla yksi, mutta siitÀkÀÀn en oo ihan varma, onko ilmanen ja mihin kÀyttöön saa ilmaisversion...(poika on enemmÀn  leikkinyt ton kanssa, mÀ teen hommia nÀitten kaupallistan vÀhÀn jÀreempien relaatiokantojen kanssa).

Accesin kaikkia piirteitÀ en tunne( mitÀ kaikkee siihen upotettavalla SQL:llÀ voi tehdÀ), joten Suvianden tapa voi hyvinkin toimia..VÀlinehÀn sinÀllÀÀn ei oo kamalan kallis( verrattuna aitoihin tietokantoihin) EhkÀ tÀllÀiseen pieneen, kevyeen kÀyttöön se on hyvinkin sopiva...MillÀs teet raportit/tulosteet..onko sulla siihen joku vÀline, vai lötyykö accesistÀ raportointiominaisuuksia?
..noo nyt meni vÀhÀn ammatin puolelle..ei voi mitÀÀn ..tykkÀÀn kyllÀ työstÀni..yleensÀ

Access-pohjalla on hyviÀ raportointiominaisuuksia, kunhan niitÀ osaa kÀyttÀÀ;) WinLammas on muistaakseni access-pohjalla, samoin meidÀn ahvenanmaanlammasrekisteri, jota kehitetÀÀn kaiken aikaa.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Riina
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru MetsÀnelÀin

« Vastaus #17 : 09.01.07, 12:26 »

TÀssÀ mulla kÀytössÀ olevassa sukututkimusohjelmistossa sÀ voit linkittÀÀ jokaiselle naiselle niin monta miestÀ, kuin ikinÀ haluat, tai pÀssille uuhta.  ;D TÀtÀ sukutaulua rakennetaan itse graafisesti eli se ei ole mikÀÀn ongelma lisÀtÀ niitÀ vaikka miten montaa sinne. MÀ tein ihan huvikseni tÀllaisen pienen mallin ja ruutukaappauksen ohjelmasta.

TÀssÀ nÀkyy mustalla mun viime vuotinen siitospÀssi.  Punaiset katkoviivat yhdistÀvÀt pÀssin sen astumiin uuhiin. Punaiset suorat viivat yhdistÀvÀt karitsat ÀiteihinsÀ ja siniset suorat viivat karitsat isÀÀnsÀ. TÀmÀ on vielÀ siitÀ mielenkiintoinen otos, ettÀ pÀssi on astunut mulla kolme uuhta, jotka ovat tytÀr, Àiti ja isoÀiti, mikÀ myös nÀkyy tÀssÀ: eli sama pÀssi on astunut sekÀ Àidin, tyttÀren ettÀ mummon. Olen merkinnyt pÀssin ja astutetut uuhet ikÀÀn kuin puolisoiksi ja olen laittanut "hÀÀpÀivÀksi" oletetun astumispÀivÀn.

Huom! TÀmÀ on vain suppea malliksi tekemÀni sukutaulu havainnoimaan sitÀ, miten yhdelle pÀssille saa helposti monta uuhta, eli todellisuudessa tÀmÀ on paljon laajempi sisÀltÀÀ huomattavasti enemmÀn informaatiota.
« Viimeksi muokattu: 09.01.07, 12:29 kirjoittanut Riina » tallennettu

"Joka mĂ€yrĂ€n saa, myös mĂ€yrĂ€n pitÀÀ." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 09.01.07, 12:55 »

KyllÀhÀn ennenvanhaankin oli tietty naisia, joilla oli paljon lapsia ja niillÀ eri isÀt ja pÀinvÀastoin..mutta nÀitÀhÀn harvoin merkittiin kirkonkirjoihin...ei kannata meidÀn sukua kauheen syvÀllisesti tutkia.. kun en selvillÀ toi Àitilinja ..useinmiten...Vasta nykypÀivinÀhÀn ollaan ruvettu tutkimaan tota mitokondriodna:ta ja saatu selville monet mielenkiintoiset jutut..naiset kunniaan.... ;D
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: