|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #15 : 31.12.06, 14:24 » |
|
Joooo, Riina aivan oikeassa, se yksi pieni päästää sellaisia kurremaisia naksuttavia piipityksiä. Mä katoin yks päivä tyhmänä puiden latvoihin, että mikä ihme pitää tollasta ääntä ja se olikin se yksi pikkupässi :o :o Loput kurnuttaa kun rupikonnat konsanaan, ja tietty toi Pikkis, jonka murahdukset kuulostaa paljolti koiralta, yksi sen astuttavista uuhista hyppäs aina puoli metriä eteenpäin joka kerta kun Pikkis murahti sille mielestään kovinkin kutsuvasti, oli kyllä naurussa pitelemistä ;D Kerittynä kun Pikkis näyttää ET:n ja suden risteytykseltä, joka on vielä kauheen pienikin...pakkohan sen on uuhen mielestä olla koira. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #16 : 01.01.07, 15:30 » |
|
Meillä myös vieraat miehet taputtaa heti ensimmäiseksi pässiä otsaan tai päälaelle. Ja yleinen kommentti tässä vaiheessa on "osaatkos sä puskea". >   Mä kyllä suoraan sanon, etten tahdo pässejäni kohdeltavan sillä tavoin, koska molemmat on niin lutusia sylivauvoja ja tahdon ne semmosina pitääkin, helppoina käsitellä. Mä oon todennut ihan saman, meillä onkin ehdoton sääntö että pässejä ei saa edes taputtaa päähän, kaulalta tai rinnasta saa rapsuttaa. Tämä meidän isompi pässi alkaa heti uhittelemaan jos joku rupeaa päälakeen koskemaan, ja juuri miehillä on jostain syystä taipumus tätä pässin härnäystä harrastaa >  Tämä kyseinen pässi saa kyllä meiltä varmaankin lähtöpassit kunhan on hommansa tänä talvena hoitanut. Ei ole mikään hyvä luonteinen koskaan ollutkaan, viime vuonna puski uuhia aika hurjasti astutusaikaan, kesällä ulkona oli mitä rauhallisin tyyppi mutta nyt taas on nuo puskuleikit alkaneet. Ensi syksyn astutuksiin haluan sitten vihdoinkin sen ruskean pässin, mistäköhän sellaisen mahtaisi löytää  ;D ;D ;D muoks, mun status muuttui sopivasti tämän ketjun yhteydessä pässiksi!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #17 : 01.01.07, 15:44 » |
|
AaHoo: onko sun avatarissa suomenlampaan ja oxford downin risteytys?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #18 : 01.01.07, 15:46 » |
|
. Ensi syksyn astutuksiin haluan sitten vihdoinkin sen ruskean pässin, mistäköhän sellaisen mahtaisi löytää  ;D ;D ;D Meiltä löytyisi superkilttejä ruskeita pässyköitä vaikka heti mukaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mara
|
 |
« Vastaus #19 : 01.01.07, 17:11 » |
|
Lelujen lisäksi virikeidea: ilmeisesti lampaat myös mielellään katselevat kivoja kuvia ;D Meidän lampaat saivat joululahjaksi Borat-julisteen (ei sitä sisällekään voinut laittaa!) ja ainakin Onni katselee sitä välillä oikein hartaasti pää kallellaan :o
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #20 : 01.01.07, 17:14 » |
|
Mara: sä oot aika hupaisa ;D Pitäsköhän mun vuorata meidän lampolan seinät myös noilla leffajulisteilla. Boratit taitavat tosin jo olla loppuneet...Mitenköhän kelpais vaikka "suden arvoitus" : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #21 : 01.01.07, 17:14 » |
|
Haa, pitäisikö kokeilla? Mulla oli vuohilla postikortteja kuttulan ovessa - niiden "kummitäti" aina lähetteli niille kortteja milloin mistäkin - mutta vuohipahukset yhtenä päivänä repivät kortit alas ja söivät ne.  :  Sitten laitoin kuttulan oven ULKOPUOLELLE julisteen, jossa on kaksi puskevaa vuohta ja teksti "Pidä pääsi - käytä kypärää". Mutta sen julisteen katselemisen ilo oli sitten vain mulla eikä kutuilla.  ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #22 : 02.01.07, 15:04 » |
|
AaHoo: onko sun avatarissa suomenlampaan ja oxford downin risteytys?
Tuo kyseinen on oxford-texel-suomenlammas sekoitus. Meidän vanha mamma, mun ensimmäinen lammas  Vinopää ja vähän hölmö, tästä sanottiin entisessä työpaikassani että "vie mennessäs" niin minä vein. . Ensi syksyn astutuksiin haluan sitten vihdoinkin sen ruskean pässin, mistäköhän sellaisen mahtaisi löytää  ;D ;D ;D Meiltä löytyisi superkilttejä ruskeita pässyköitä vaikka heti mukaan  Mä jotenkin arvelinkin että sä tarjoat  , katsellaan. Ei tosin saisi olla Blancolle sukua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #23 : 02.01.07, 15:07 » |
|
[tästä sanottiin entisessä työpaikassani että "vie mennessäs" niin minä vein.
Ai muillekin tapahtuu näitä "työtapaturmia" ;D ;D ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #24 : 02.01.07, 15:17 » |
|
Meidän pässit kuluttavat aikaansa kurnuttaen toisilleen, nylkyttäen minkä ehtivät ja muksien kallojaan yhteen. Siinä ohessa ehtivät välillä riipimään herkkua kuusen rangoista ja pelaamaan jalkapalloa  . Olavista on tullut jo aikas taitava pallon kuljettaja  Välillä saavat sitten lisäviihdykettä meidän pukeista, jotka vierailevat totuttelemassa tuleviin kesäkavereihinsa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmäen kartanon eläimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra Läski
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #25 : 02.01.07, 16:14 » |
|
Mä jotenkin arvelinkin että sä tarjoat  , katsellaan. Ei tosin saisi olla Blancolle sukua. Oonko mä noin läpinäkyvä ;D Nää mun ruskeat ukkelit ei oo Blancolle mitään sukua. Tuo sun avatarin lammas näyttää tosi kiltiltä (ja yksinkertaiselta) 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #27 : 02.01.07, 20:12 » |
|
Tuo sun avatarin lammas näyttää tosi kiltiltä (ja yksinkertaiselta)  Se on molempia!!  On pienestä asti ollut vähän simppeli, kun muu lauma juoksee niin tämä jää hölmönä katsomaan että mitäs nyt. Semmonen leppoisa höppänä, on meillä ihan vaan oloneuvoksena, joskus toimittaa juudaksen virkaa kun pitää saada muita lampaita jonnekin minne eivät halua mennä, niin tämä menee ja muut seuraa sitten... ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|