|
AaHoo
|
 |
« : 29.12.06, 15:02 » |
|
Onko teillä kenelläkään mitään leluja lampailla? Ajattelin lähinnä noita meidän pässejä, kun taitavat olla turhautuneita, työt kun eivät ole vieläkään alkaneet. Toinen keskittää energiansa kaikkeen mitä karsinaan laittaa, kyytiä saa vesiämpärit ja suolakivet ym ym. Kaveripässikin saa joskus muksauksia, pienempi kun on niin jää nyrkkeilysäkiksi. Minä saan olla rauhassa, onneksi. Ajattelin että jos saisi heille jotain sallittua riehumisen kohdetta niin jättäisivät nämä ei-sallitut rauhaan. Onnistuisikohan?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pikkis
|
 |
« Vastaus #1 : 29.12.06, 15:34 » |
|
Hmm.. kävisiköhän niille samanlaiset lelut kuin vaikkapa hevosille... Jotain palloja tai sellaisia... Meillä hevonen jyrsi aitaa, niin kuusenoksat auttoivat ainakin hetkellisesti. (siis sai jyrsiä niitä, eikä aitaa) En tiedä sitten, syövätkö lampaat edes kuusen oksia. Sitten hevoselle ollaan kehitelty omatekoisia virikkeitä turhautumiseen. Isoon kokispulloon rehukapuloita ja pullo paalinarunpäähän ja ikkunan karmiin kiinni. Siinä heppa kun sitten aikansa pulloa pyöritteli, niin pari kapulaa tipahti maahan. Siitäkään en sitten tiedä, kuinka lampaat tällaiseen suhtautuvat, ja ymmärtävätkö edes tällaisen päälle mitään. ;D Ja tietty sekin tulisi ottaa huomioon, etteivät sitten popsisi liikaa rehua naamaansa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #2 : 29.12.06, 16:22 » |
|
Älä vaan Pikkis päästä lampaita kuusikkoon...meillä on kaluttu kaikki mitä on viety..ja aitauksessa ei kasva yhtään kuusta. Korvaa toi kuusen kuori ja nila jopa kivennäisen...ja kyllä ne elikot sen tietää... Noista leluista joku roikkuva vois kiinnostaa.. esim kuiva reikäleipä pikässä narussa..ei oo ihan helppoo syötävää.. pukeille oli joku tehnyt mattokääröstä roikkuvan puskusäkin..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pikkis
|
 |
« Vastaus #3 : 29.12.06, 17:04 » |
|
Virn. Jahas, että niin hyvin kelpaa... Kyllä meillä jouluisin on nakattu lampaille muutamat kuuset, mutta ei ne ole oikein kaikkia kiinnostaneet... Ainakaan kovin paljoa.  Heh. tuosta ruisleivästä ja narusta tuli mieleen, että yhdelle noista meidän lampaista se olisi varmaan erittäin kiva ylläri. Huomasin nimittäin nyt viime loppukesästä, kun haimme lampaita saaresta ja seurailin niitä pienessä tarhassaan (odottivat siis veneeseen pääsyä). Siinä kohtaa rannassa ei ollut juuri maassa mitään syömistä, mutta lehtipuita kyllä kasvoi. Niinpä tämä yksi iso uuhirouva nousi aina takajaloilleen ja söi oksista roikkuvia lehtiä.  Se siis pysyi takajaloillaan monia sekuntteja yhteenmenoon. :o Aikas fiksu tapaus, muut eivät ymmärtäneet matkia. 
Ja taas valtasin toisen aloittaman keskustelun omilla off-topic jutuillani. Anteeksi, anteeksi. : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #4 : 29.12.06, 17:11 » |
|
Miellä on vuohet näyttämässä mallia noissa puuhommissa...pitäiskin ryhdistäytyä ja laittaa kuvia.. meinaan pikkupukki kun ei oikein ylttänyt puihin, hyppäs uuhen selkään ja sarvilla puskien ajo pusikkoon.. jo maistu.. oli muuten varsinainen herhiläinen se pukki ja Niina uuhi sitä sieti ihan jaksamisen äärirajoille.. omat jässikät vielä harmina tisseillä. Parata oli että pukki käytti Niinaa patjana.. oli ihanan pehmoinen alusta.. Nythän mä honasin.. AaHoon pitää ottaa virikepukki pässeilleen.. ei meinaan tuu pojille aika pitkäksi. ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pikkis
|
 |
« Vastaus #5 : 29.12.06, 17:34 » |
|
Joo. Tai sitten joku pumpattava barbara-uuhi.
nojoo. vitsi vitsi. ;D hyi minua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #6 : 29.12.06, 19:04 » |
|
Mulla oli viime vuonna myös kilit sellaisessa karsinassa, josta ne pääsivät luikahtamaan isojen pässien luo. Siellä ne pomppivat pässyköiden selässä ja ratsastivat varmaan auringon nousuun ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #7 : 29.12.06, 20:13 » |
|
Mulla oli yksi yliaktiivinen pässi, joka hajotti mm. seinän joutessaan. Se nautti suunnattomasti, kun sai kokonaisen olkipaalin karsinaansa, sitä se sitten heitteli pitkin seiniä. Mä rakastan noita yksiä nauhoja, miksiköhän niitä sanotaan, ikään kuin kuormaliinoja, mutta pienempiä? Ne ovat tosi käteviä, jos haluaa niputtaa paalin oikein tiukaksi, vetää useamman sellaisen nauhan ympärille. Paali kestää kovaakin puskemista ja nämä mun tarkoittamat nauhat, vaikka irti lähtisivätkin, löytyvät helposti (niitä saa punaisina, keltaisina ja sinisinä). Mä käytän näitä samoja nauhoja mm. suolakiven ripustamiseen seinälle jne. ne kestävät 100-300 kilon painon, eivätkä maksa paljon.  Jos olisin rikas ja mulla olisi turhautunut mutta mieluinen pässi, mä ostaisin sille sioille tarkoitetun stressipallon. ;D Mutta sille yhdelle pässille tosiaan tuollainen pehkupaali oli mieluinen leikkikalu, kunhan se vain oli niin tiukkaan sidottu, että kesti kasassa. Sitä se heitteli ympäri karsinaa, kaivoi sitä ja välillä napsi oljenkorsia suuhunsa. ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jyrika
|
 |
« Vastaus #8 : 29.12.06, 22:16 » |
|
Minä taas olen pelännyt kaikenmoisten puskuleikkien tahallista aktivointia, lapset ja vieraat on koulutettu tarkkaan pässin silittelytavoistakin, saatikka, että itse olisin mitenkään lietsonut niitä puskemisiin. Meillä pässit elää ryhmässä kaltaistensa kanssa ja saavat ulkoilla paljon, tosin uuhet ulkoilee enemmän. Pientä seinien kolinaa silloin tällöin on huomattavissa, varsinkin jos ruoka ei tule prikulleen normaalina aikana. Onko kukaan muu muuten huomannut, että lampolassa vierailevilla miehillä on kauhea tarve takoa pässien otsaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #10 : 29.12.06, 22:50 » |
|
Meillä myös vieraat miehet taputtaa heti ensimmäiseksi pässiä otsaan tai päälaelle. Ja yleinen kommentti tässä vaiheessa on "osaatkos sä puskea". >  Mä kyllä suoraan sanon, etten tahdo pässejäni kohdeltavan sillä tavoin, koska molemmat on niin lutusia sylivauvoja ja tahdon ne semmosina pitääkin, helppoina käsitellä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #11 : 29.12.06, 23:04 » |
|
Minä taas olen pelännyt kaikenmoisten puskuleikkien tahallista aktivointia, lapset ja vieraat on koulutettu tarkkaan pässin silittelytavoistakin, saatikka, että itse olisin mitenkään lietsonut niitä puskemisiin. Mun pässi oli valmiiksi kauhea puskuri, se heitteli seinille ämpärit, ihmiset kuin pässikaveritkin, joten sitä pässiä puskulelu lähinnä rauhoitti - ei lietsonut mihinkään. Kun pässi sai purkaa puskemisviettiään johonkin harmittomaan, niin se jätti yleensä vesiämpärit ja ihmiset rauhaan. Toinen juttu onkin sitten, kannattaako sellaista pässiä ostaa ja pitää, mä en toiste osta, vaikka olisi miten ainutkertainen muuten. > 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #12 : 30.12.06, 17:22 » |
|
Meilläkin iso pässilauma takaa riittävästi aktiviteettia, puskevat toisiaan ja tuhoavat kaikki kuuset järjestelmällisesti pihan aitauksesta. Tuo pihatto ja iso lauma tuntuu olevan se paras virike, pökkivät toisiaan minkä ehtivät ja kurnuttavat niin, että voisi luulla isommankin sammakkolauman asuvan meillä :  Mäkin kyllä antaisin jotain luvallista puskettavaa, jotta tuo halukkuus purkaa puskemista ei kohdistuisi ihmisiin. Varsinkin jos kyseessä on sarvellinen kaveri.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #13 : 30.12.06, 18:04 » |
|
kurnuttavat niin, että voisi luulla isommankin sammakkolauman asuvan meillä : Tää on hauska ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #14 : 30.12.06, 18:05 » |
|
kurnuttavat niin, että voisi luulla isommankin sammakkolauman asuvan meillä : Iso sammakkolauma, jossa on yksi orava. ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ainakin se on ruskea ja kuulostaa siltä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|