11.02.12, 04:11 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Äänestys
Kysymys: Mihin alvittomaan hintaan myyt karitsan ruhon suoraan kuluttajalle?
0,00-2,00 e - 1 (1.8%)
2,10-3,00 e - 0 (0%)
3,10-4,00 e - 1 (1.8%)
4,10-5,00 e - 1 (1.8%)
5,10-6,00 e - 1 (1.8%)
6,10-7,00 e - 4 (7.3%)
7,10-8,00 e - 5 (9.1%)
8,10-9,00 e - 5 (9.1%)
9,10-10,00 e - 7 (12.7%)
10,10-11,00 e - 3 (5.5%)
11,10-12,00 e - 1 (1.8%)
yli 12 e - 3 (5.5%)
myymäni liha on teurastamolla tarkastettua - 20 (36.4%)
myyn kotona teurastettua (tarkastamatonta?)... - 3 (5.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 29

Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karitsan lihan suoramyyntihinta? (2006-2010)  (Luettu 3429 kertaa)
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« Vastaus #15 : 19.09.06, 21:28 »

Se myös riippuu hyvin pitkälti siitä, miten ne pässit on ruokittu ihan nuoresta saakka, jos ei saa väkirehua, kasvu on todella hidasta....ja sen elvyttäminen on todella hidas prosessi....jos sen saa vielä elvytettyä....mutta tähtäys on sinne reiluun 40 kg kuitenkin ja kohtuu ajassa.
tallennettu

Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #16 : 19.09.06, 21:43 »

Mä liputan kanssa sen asian puolesta, että karitsat saavat pieninä riittävästi väkirehua.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
riitta
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 19.09.06, 22:03 »

Minulla on jonkinverran kokemusta tuosta eri rotujen rasvottumisesta.
Suomalainen texel on kuuluisa rasvattomuudestaan, täytyy epäonnistua aika pahasti saadakseen siitä rasvaisen.
Dorset on vaikeampi tapaus, siksi se kannattaakin laittaa teuraaksi aika pienenä 30-38kg.
Oxford on vähän ongelmallinen, niillä on yleensä huima kasvunopeus, mutta kun kasvu hidastuu, niin rasvan kertyminenkin on aika huimannopea.

Yleensähän ravoittuminen on aina merkki ruokinnan jonkinasteisesta epäonnistumisesta (samaten jos on kovasti 1-rasvaa).
Rasvoittumiseen tarvitaan aineksia, eli yleensä on jotain liikaa. Valkuaista, energiaa tai aikaa (liian pitkä kasvatusaika).
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #18 : 19.09.06, 22:13 »

Mä olen omalta lammasneuvojaltani kuullut myös tuosta oxford-downien rasvoittumisesta, mutta kasvattajat itse sanovat toista.....kumpi lie oikeassa  :hymy Itse olen syystä taikka toisesta joutunut laittamaan suomenlampaita teuraiksi eri ikävaiheissa, mutta kakkosta ylittävää rasvaa en ole vielä teurastamon lapuista ainakaan nähnyt. Olettaisin, että se on ihan mukava ominaisuus näissä "luukasoissa"  hymy

Riitta: eikös suomenlampaiden turhan pienenä rasvoittuminen johdu liian suuresta energiamäärästä suhteessa valkuaiseen? Mitä sitten liiallinen valkuainen saa karitsoissa aikaan? Onko sun mielestä vähän liikaa valkuaista parempi kuin liian vähän - vai miten? Aiheuttaako liika valkuainen rasvoittumista myös?
tallennettu

Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #19 : 19.09.06, 22:15 »

Liika valkuainen aiheuttaa klostridioosia....  kieli Mä luotan siihen ohjenuoraan, minkä kokenut lampuri on mulle sanonut: "Muista Riina aina, että LAMMAS EI OLE SIKA."
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #20 : 19.09.06, 22:21 »

"Muista Riina aina, että LAMMAS EI OLE SIKA."
Mä olen ymmärtänyt tämän ehkä vähän sitten eri tavalla.. Olen ajatellut että tämä sikavertaus tarkoittaisi sitä, että lampaan on saatava riittävästi korsirehua ja ettei se elä "millä tahansa valkuaispitoisella sekaruualla"  kieli Korsirehuhan saattaa nimittäin olla parhaassa tapauksessa hyvinkin valkuaispitoista - ja itse olen sellaista aina ostanut kun vaan eteen on sopivasti sattunut.....En ole osannut yhdistää tätä sikajuttua siihen.
tallennettu

Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #21 : 19.09.06, 22:25 »

Siis tuo ei liity samaan. Edellisten lauseiden välissä olisi pitänyt olla kappaleen vaihto, mutta tähän aikaan vuorokaudesta rupeaa jo tulemaan näitä epäloogisuuksia.  :-[
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #22 : 19.09.06, 22:27 »

Ok  muikea hymy Tää on tätä ihanaa virtuaalitodellisuutta....
tallennettu

Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #23 : 19.09.06, 23:36 »

Aiheuttaako liika valkuainen rasvoittumista myös?

Eräs ylirasvoittunut sonniporukka saatiin muuttamaan rasva lihakseksi syöttämällä niille parin kk ajan reilusti rypsiä, eli siis valkuaista.
tallennettu

mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #24 : 21.07.07, 08:44 »

Huomenta,
Pidättekö syksylle 2007 saman hintatason? Eli noin 8 ¤/kg plus alv. = noin 10 ¤/kg (sis. alv.)
t Minna
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #25 : 21.07.07, 09:06 »

Huomenta,
Pidättekö syksylle 2007 saman hintatason? Eli noin 8 ¤/kg plus alv. = noin 10 ¤/kg (sis. alv.)
Me ai ainakaan olla nostamassa hintoja.
tallennettu

maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #26 : 22.07.07, 17:51 »

Rehujen hinnat ovat nousseet kovasti viimeisten kuukausien aikana.. munitussäkinkin hinta on noussut vajaasta 25¤ kolmeen kymppiin, taitaa se vastikesäkkikin kallistuminen olla noin 3-4 ¤ .. kannattaa varmaan ottaa hinnoittelussa huomioon....jos meinaan pitää rehua hankkia syksyn kasvatuksiin ...
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #27 : 16.11.07, 23:24 »

Nostan tätä ketjua kun kävin tänään kaupoissa vähän pyörimässä. Lildlissä oli myynnissä uusiseelantilaista karetta hintaan 12,90 kg ja potkaa hintaan 8,90 kg. Sitten kävin yhdessä K-kaupassa, jossa oli "poropoksi" myynnissä hintaan 99 e/kpl. Porot oli pakattu "pienenpieneen paperipussukkaan" ja ne oli kaupassa viimeistä pakettia vaille loppuun myydyt  :o :o :o
tallennettu

Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #28 : 16.11.07, 23:27 »

munitussäkinkin hinta on noussut vajaasta 25¤ kolmeen kymppiin, taitaa se vastikesäkkikin kallistuminen olla noin 3-4 ¤ ..
Kaksi pussia munitusrehua yht 66 e  :hymy
tallennettu

Sirppi
Mummouuhi
Poissa Poissa

Texeltyttö

« Vastaus #29 : 17.11.07, 00:21 »

munitussäkinkin hinta on noussut vajaasta 25¤ kolmeen kymppiin, taitaa se vastikesäkkikin kallistuminen olla noin 3-4 ¤ ..
Kaksi pussia munitusrehua yht 66 e  :hymy

Tällänen notkahdus oli meidän maataloustarvikekaupassamme myös käynyt, kassalla olin tooodeeella järkyttynyt ja tulin taivasteelleeksi asiaa melko kuuluvaan ääneen (kuukaudessa ihan kammo pompsahdus hintoihin...) Eli hinta oli säkillisestä 32 tai 33 e
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: