22.05.12, 09:15
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset
:
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lampola
>
Lampaanhoito
>
Terveyskarsina
>
Vielä kerran Cooper Sektistä
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Vielä kerran Cooper Sektistä (Luettu 815 kertaa)
Niitty
Oinas
Poissa
Sukupuoli:
Vielä kerran Cooper Sektistä
«
:
17.06.05, 20:54 »
Annetaanko vuohelle sama määrä Cooper Sektiä kuin lampaalle eli 5 ml? Entä paljonko sitä laitettaisiin aikuiselle shetlanninponille?
tallennettu
teri
Karitsa
Poissa
Re: Vielä kerran Cooper Sektistä
«
Vastaus #1 :
24.06.05, 17:08 »
Minä laitoin vain 10 ml koska olen niin pihi :-\
Muista käyttää suojakäsineitä ettei aine imeydy omaan ihoon.
Aine tehosi kyllä hyvin verta imeviin, mutta väiveet ovat ongelma koska ne periaatteessa syövät vain kuollutta ihosolukkoa. Shettiksellä on yleensä suurin ongelma juuri väiveistä, niihin tehoaa erinäiset pesuaineet hyvin. Mutta terveellä settiksellä ei pienestä väivepopulaatiosta ole mitään haittaakaan. Millainen settis sinulla on ? Minullakin oli ennen useita settiksiä.
Hauskaa juhannusta kaikille foorumin lukijoille, ihanaa kun on kesä ;D
tallennettu
Tonja
Karitsa
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #2 :
24.06.05, 22:13 »
Meillä on noin 130cm korkea poni ja sille eläinlääkäri määräsi Coopersectiä 8ml. Lehmälle laitetaan ohjeen mukaan 10ml. Voi siis olla setikalle tuo 10ml yläkanttiin...Olisko vuohelle sama 5ml kuin lampaalle?
tallennettu
Pirre
Oinas
Poissa
«
Vastaus #3 :
24.06.05, 23:00 »
Olen antanut ell ohjeen mukaan vuohelle lampaan annostuksen mukaan coopersectia.
Meillä myrkytettiin selvän väive-epidemian vuoksi, kertamyrkytyksen jälkeen väiveet hävisivät, mutta munien vuoksi myrkytettiin toiseen kertaan vielä.
tallennettu
Maximoves
Mummouuhi
Poissa
Sukupuoli:
Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla
«
Vastaus #4 :
27.06.05, 13:33 »
Minä olen laittanut shettikselle 10 ml cooperia eikä se ollut moksiskaan. Tämä on varmasti ihan yksilöllinen juttu mikä määrä millekin laitetaan. Edellisestä kerrasta on kohta kolme viikko ja ensi viikonloppuna uusin kuurin, on ollut ihan tehokasta tavaraa noille hepoille ainakin.
tallennettu
Kuvia...
http://community.webshots.com/user/maximove
Katjuska
Oinas
Poissa
Sukupuoli:
edesmennyt päähunni, Rohkelikko
«
Vastaus #5 :
27.06.05, 21:09 »
Joitakin hevoseläimiä Coopersect kutittaa. Meillä ainakin shettis ekan annoksen jälkeen oli jonkun aikaa aika tuskaisen oloinen. Jatkossa laitoin aineen useampaa kohtaan ja se tuntui auttavan.
"Käytössä" oleville hevosille kannattaa litku muuten valella esim. lautasille, ettei ainakaan varusteiden alla ärsytä.
Niin, mä olen annostellut shettikselle reilu 5 ml ja suomiputelle 10 ml. Ja laittanut useammin kuin kerran kuussa.
tallennettu
Niitty
Oinas
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #6 :
28.06.05, 21:36 »
Millainen settis sinulla on ?
Meitin shettis, V.V. Ruuti, on 11 vuotias tamma. Väriltään punarautias ja liinahtava, luonteeltaan se on aivan mahtava, siis todella kiltti, mitä nyt joskus vähän itsepäinen... Huonona puolena on kesäihottuma
, tänä kesänä on ainakin tähän asti menny kyllä kohtalaisen hyvin, toivottavasti loppu kesäkin.
Kiitos kaikille vastauksista!
tallennettu
Katjuska
Oinas
Poissa
Sukupuoli:
edesmennyt päähunni, Rohkelikko
«
Vastaus #7 :
28.06.05, 21:56 »
Kaksivuotias tammavarsa
Fantas Coffeenougat, nimeltään. Aivan ihana otus. Varmaan maailman ihmisrakkain kavioeläin. Väriksi on tunnistettu tummanrautias, mutta taitaa enemmän ruunikko olla.
Poni, kutsumanimeltään Noor, on shettikseksi harvinaisen miellyttämishaluinen ja oppii asiat supernopeasti. Ajolle olen sen opettanut ja hauskuutan kyläläisiä ajelemalla pienellä ponilla pitkin kyläteitä.
Kuva ponista löytyy sukupostista ja omilta kotisivuiltani, jonka linkki on tiedoissani.
tallennettu
Maximoves
Mummouuhi
Poissa
Sukupuoli:
Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla
«
Vastaus #8 :
01.07.05, 13:02 »
Pesettekö te lampaitanne ja miten? Jostain luin, että ainakin ennen ne on pesty upottamalla saaviin (???), jossa on ollut pesuaineet mukana. Ilmeisesti huuhtelu on tapahtunut sitten upottamalla vesisaaviin ilman pesuaineita? Tuli vain mieleen kun itse heppojani letkuttelen kun ovat kuraisia, varsinkin näin sateiden jälkeen...
tallennettu
Kuvia...
http://community.webshots.com/user/maximove
Riina
Pässivaari
Poissa
Sukupuoli:
Muru Metsäneläin
«
Vastaus #9 :
01.07.05, 15:20 »
En ole pessyt lampaita, mutta olen lukenut vanhoista lammaskirjoista, että joskus kauan sitten on tehty tuolla kuvaamallasi tavalla, ei niinkään lampaiden vaan villojen takia. Kun lammas on pesty villoineen päivineen, on saatu melko puhdasta villaa, jossa on kuitenkin aika paljon villarasvaa tallella.
tallennettu
"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää."
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Lampaanhoito